X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Sposoby na stres nasz codzienny

Ostatnia aktualizacja: 04.04.2017 19:09
- Każdy nierozwiązany stres emocjonalny, a nawet skłonność do zamartwiania się czy tłumione emocje, mają wpływ na kondycję nadnerczy - podkreśla Trójkowa specjalistka od zdrowego trybu życia, Grażyna Dobroń.
Audio
  • Grażyna Dobroń daje kilka porad na radzenie sobie ze stresem (Instrukcja obsługi człowieka/ Trójka)
Medytacja pomaga w wyciszeniu emocji i poprawie koncentracji
Medytacja pomaga w wyciszeniu emocji i poprawie koncentracjiFoto: Glow Images/East News

Codziennie musimy radzić sobie z wieloma sytuacjami, które wywołują stres. Nie zawsze sposobem na orzeźwienie i wzmocnienie koncentracji jest kawa, więc warto pomyśleć o odpoczynku i regeneracji, które dadzą nam dość sił, by lepiej radzić sobie z nowymi wyzwaniami.

- Ciało reaguje tak samo, jakby na drodze pojawił się tygrys, a więc jak w sytuacjach zagrażających życiu. Natura wyposażyła nas w mechanizmy, które pozwalają się zająć jednym tygrysem na raz, bo mózg jest zbyt przeciążony, by móc spojrzeć świeżym okiem na to, co zrobić z każdą informacją, zwłaszcza, że w reakcji stresowej "walcz lub uciekaj" nie ma pojęcia dystansu - opowiada Grażyna Dobroń.

W czasie nerwowych sytuacji organizm uwalnia hormony pozwalające nam lepiej radzić sobie w nowych okolicznościach. O problemach z przewlekłym stresem, wyczerpaniu i sposobach radzenia sobie z niecodziennymi wyzwaniami mówimy w nagraniu audycji.  

***

Tytuł audycji: Instrukcja obsługi człowieka
Prowadzi: Grażyna Dobroń
Data emisji: 4.04.2017
Godzina emisji: 11.13

sm/fbi

Czytaj także

Depresja, lęk, sport a zdrowie. Co łączy psychikę z ciałem?

Ostatnia aktualizacja: 24.01.2017 12:00
Jak się okazuje, jeden umiarkowany 20-minutowy trening dziennie działa przeciwzapalnie. Grażyna Dobroń mówi o badaniach, które wskazują na powiązanie psychosomatyczne.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Chciała być perfekcyjna. Potem odmieniła swoje życie

Ostatnia aktualizacja: 06.02.2017 18:40
- Chciałam być perfekcyjną mamą, świetnym lekarzem i wspaniałą żoną. W pewnym momencie tego wszystkiego było za dużo, nie dałam rady - wspomina Elżbieta Klorek-Kruk.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Spojrzenie w oczy. Nie tak oczywiste, jak się wydaje

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2017 17:00
- Ja nie patrzę ludziom w oczy w swojej pracy zawodowej. Opanowuje mnie nagle trywializm tego, co robię. Zdarza się, że rzeczy, które są dla innych odkrywcze, dla mnie są trywialne. Czuję się zażenowana, że mówię oczywiste rzeczy - przyznaje szczerze psycholog Iwona Majewska-Opiełka.
rozwiń zwiń