Otyłość u dzieci

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2010 12:21
Podczas roku szkolnego rodzice mają mniejszą kontrolę nad tym, co ich pociechy jedzą. Dr Michał Mularczyk, dietetyk radzi, jak mimo to zadbać o zdrowie dziecka.
Audio

Dr Mularczyk przestrzega przed słodzonymi napojami gazowymi, które dostępne są powszechnie w szkolnych sklepikach. Dietetyk jest zdania, że przed wyjściem z domu niekoniecznie trzeba zjeść śniadanie.

- Jeżeli ktoś jest głodny - ma jeść, jeżeli ktoś nie jest głodny, to ma nie jeść – mówi. Możemy ewentualnie obudzić dziecko wcześniej, tak by zdążyło się rozbudzić i zgłodnieć. Wtedy możemy przygotować mu śniadanie.

Nie powinno się ono jednak składać z białego pieczywa, czy też słodzonych płatków lub jogurtów. Po takim posiłku cukier wzrósłby gwałtownie, następnie, za pół godziny spadłby i dziecko zanim dotarłoby do szkoły, byłoby znów głodne.

Dietetyk nie poleca suplementów diety. To zróżnicowana dieta powinna dostarczyć organizmowi wszystkich składników odżywczych. Szczególną uwagę należy zwrócić na zapewnienie odpowiedniej ilości kwasów omega-3 w pożywieniu. Kwasy te są niezbędne do budowy mózgu. Najlepszym źródłem kwasów omega-3 jest olej lniany.

Dla prawidłowego rozwoju kości niezbędny jest ruch. WF dwa razy w tygodniu to zdecydowanie za mało. Warto zapewnić dziecku możliwość wysiłku fizycznego w pozostałe dni tygodnia.

Czytaj także

Dieta dla niemowlaków i dzieci

Ostatnia aktualizacja: 27.01.2009 10:45
Dieta dla niemowlaków i dzieci
rozwiń zwiń

Czytaj także

Co dzieci powinny jeść jesienią

Ostatnia aktualizacja: 22.09.2009 10:45
Co dzieci powinny jeść jesienią
rozwiń zwiń