Zapach to informacja

Ostatnia aktualizacja: 13.09.2010 12:30
Świeżo malowany parkiet, kadzidełko, dziecko szykowane do snu - wszystko ma swój zapach. A zapach ma na nas wpływ.
Audio

Przeróżne aromaty wpływają na nasz stan emocjonalny i fizyczny, emocje i samopoczucie, a nawet zachowanie. Często wykorzystują to specjaliści od marketingu, gdy aranżują nowe pomieszczenia, przygotowują kampanie reklamowe, promują nowy produkt.

- Odpowiednio aranżując zpachy w naszym otoczeniu, możemy wpływać na jakość naszego życia - podkreśla Robert Fryczkowski, filozof i trener biznesu. Ale nie dajmy się oszukać marketingowym chwytom, lecz wykorzystujmy to, co mamy w zasięgu ręki. - Dla mężczyzn atrakcyjny może być nawet aromat towarzyszący zawodom żużlowym - dodaje Fryczkowski.

Bardzo ważna jest atmosfera miejsca gdzie odpoczywamy, spędzamy dużo czasu. Pamiętajmy o świeżym powietrzu, kwiatach i zapachach, które każde z nas najbardziej lubi.

Dla jednych to będą drogie perfumy, kadzidełka, dla innych przyprawy, zapach pieczonego chleba, starych książek, bliskich osób ...

 

Audycji "Instrukcja obsługi człowieka" można słuchać na antenie Trójki od poniedziałku do czwartku od 10:45.

(asz)

Czytaj także

"PB": atrakcyjne zapachy zachęcają do zakupów

Ostatnia aktualizacja: 04.02.2010 06:41
Firmy handlowo-usługowe coraz chętniej inwestują w aromaty i dźwięki. Jak pisze "Puls Biznesu", tego typu marketing to nie tylko fanaberia, lecz poważny i perspektywiczny biznes.
rozwiń zwiń