X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Warzywa zadbają o wątrobę i nerki

Ostatnia aktualizacja: 20.09.2011 14:51
Urszula Kwiatek (dietetyk): Póki jest ciepło, można jeść dokładnie umyte zielone sałaty, które są pełne witamin z grupy B i jednocześnie wątroba je uwielbia.
Audio
  • "Instrukcja obsługi człowieka", 20 września 2011
Warzywa zadbają o wątrobę i nerki
Foto: fot.adactio/Flickr

Urszula Kwiatek, dietetyk, radzi, by sałatki przyprawiać koperkiem, świeżą natką pietruszki. - Jeżeli jemy je wieczorem, to na bazie oleju, jeżeli rano mogą być na bazie kwaśnej śmietany (tylko prawdziwej!). Śmietana jest bardzo dobra, bo pilnuje mikroflory bakteryjnej w jelicie, dzięki czemu działa dobrze na cerę - mówi gość Trójki.

Podczas zimnych dni powinniśmy sięgnąć po kiszonki. - Kiszona kapusta jest podstawowym źródłem witaminy C, wątroba ją uwielbia - mówi dietetyk.  Jeżeli ktoś nie lubi kapusty kiszonej, to drugim warzywem, który będzie ratował mu wątrobę, kiedy jest zimno, są buraki. - Można wypić barszcz w kubeczku, zrobić jarzynkę z buraków, zrobić surówkę z burakami - radzi Urszula Kwiatek. Proponuje też, by używać w kuchni tymianku, który jest przyprawą doskonale wpływającą na drogi żółciowe i przy okazji ma działania odchudzające.

Natomiast podstawowe warzywa nerkowe to korzeń pietruszki i seler. - Dlatego zupy są takie zdrowe, natomiast dodatkowe produkty spożywcze, które wzmacniają nerki to fasola i soczewica, grzyby i ryby - mówi gość Grażyny Dobroń.

Audycji "Instrukcja obsługi człowieka" można słuchać od poniedziałku do czwartku o godz. 10.45.

(pg)



Czytaj także

Sok z buraka ochroni twoje serce

Ostatnia aktualizacja: 29.06.2010 13:45
Sok z buraków pomaga obniżyć ciśnienie tętnicze - potwierdzili naukowcy, których badania opublikowało pismo "Hypertension". Działanie to jest zasługą zawartych w soku azotanów
rozwiń zwiń

Czytaj także

Sok z buraków na aktywne życie

Ostatnia aktualizacja: 21.12.2010 12:00
Poprawiający wydolność organizmu sok z buraków może pomóc nie tylko sportowcom. Jego właściwości poprawiają kondycję osób o obniżonej sprawności – informują naukowcy.
rozwiń zwiń