X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Kasza - dlaczego powinna się stać naszym chlebem powszednim

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2013 09:00
- Kasza jest cennym źródłem wapnia, żelaza i witamin z grupy B. Ma wyższą zawartość białka i cynku niż pieczywo - mówi Sylwia Leszczyńska, dietetyk.
Audio
  • Kasza - dlaczego powinna się stać naszym chlebem powszednim ("Instrukcja obsługi człowieka")
Kasza gryczana
Kasza gryczanaFoto: Glow Images/East News

Sylwia Leszczyńska podkreśla, że najwięcej żelaza znajdziemy w kaszy jaglanej. Rozmówczyni Grażyny Dobroń uważa, że nie doceniamy kaszy gryczanej, która dostarcza organizmowi bardzo dużo magnezu. - A zapotrzebowanie na magnez wzrasta u osób, które są bardziej podatne na stres - przypomina dietetyk. Jest ona także, wraz z jęczmienną perłową, najlepszym źródłem błonnika. - Porcja pół szklanki (ilość przed ugotowaniem) pokryje nam 25 proc. zapotrzebowania na błonnik, a  jest on potrzebny dla regulacji pracy przewodu pokarmowego, obniża poziom cholesterolu - mówi ekspert.
Więcej rozmów Grażyny Dobroń na temat rozwoju osobistego, zdrowia i psychologii znajdziesz na podstronach "Instrukcji obsługi człowieka" i "Dobronocki" >>>

Bogatym źródłem wapnia będzie amarantus czy quinoa. - One dostarczą skwalenu, który zwalcza wolne rodniki, które niszczą błony komórkowe, na przykład komórek odpornościowych. Kasza amarantus zawiera też dużo niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, które działają przeciwzapalnie - wyjaśnia gość "Instrukcji obsługi człowieka".

"Instrukcja obsługi człowieka" w Trójce od poniedziałku do czwartku o godz. 11.15. Zapraszamy.

Czytaj także

Magnez - król zdrowia

Ostatnia aktualizacja: 30.12.2011 08:00
Spośród mikro- i makroelementów niezbędnych do życia człowieka najważniejszy jest magnez, który ma szczególną rolę w rozwoju: od niemowlaka aż do wieku dorosłego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pokonaj grypę… cukrem!

Ostatnia aktualizacja: 14.01.2013 11:00
- Bierzemy do buzi łyżeczkę cukru i czekamy aż się rozpuści, wypluwamy. Bierzemy następną łyżeczkę. Tak bawimy się od pół godziny do kilku godzin. Po 4 godzinach można w ten sposób wyleczyć zaawansowaną grypę - mówi w Trójce dr Grażyna Pająk, biolog i dietetyk.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Praliny z kaszy zamiast batonika

Ostatnia aktualizacja: 30.01.2013 12:07
Słodycze robione w domu są dużo bardziej zdrowe od sklepowych słodkości. Warto poświęcić trochę czasu na gotowanie i poznać nowe smaki jak np. lody z oliwą z oliwek.
rozwiń zwiń