Rozmowa z konsultantem musi być nagrywana? Chyba nie ma wyjścia...

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Rozmowa z konsultantem musi być nagrywana? Chyba nie ma wyjścia...
Foto: Glow Images

Zawieranie umów albo robienie zakupów. Dziś wiele osób takie sprawy załatwia przez telefoniczne infolinie. Nie zawsze życzymy sobie, żeby nasza rozmowa z konsultantem był nagrywana. Najczęściej jednak musimy się na to zgodzić.

Posłuchaj

Rozmowa z konsultantem musi być nagrywana? Chyba nie ma wyjścia... (Zapraszamy do Trójki - ranek)
+
Dodaj do playlisty
+

- Jeśli ktoś ma obawy związane z samym procesem nagrywania, zawsze sprawę może załatwić fizycznie w oddziale. Trudno sobie wyobrazić sytuację, gdy próbujemy zamówić nową kartę, a bank nie może nagrać takiej rozmowy. Później trudno byłby wykazać, że taka karta została zamówiona - mówi Bartosz Kapuściński z Alior Banku.
Zdaniem Arwida Mednisa - prawnika - przepisy nie regulują kwestii dostępu do nagrania. - Można próbować powoływać się na ustawę o ochronie danych osobowych. Na przepis, który zezwala na dostęp do swoich danych osobowych. Ale to wcale nie musi oznaczać, że dostaniemy nagranie jako takie. Równie dobrze ten, kto dysponuje nagraniem, może powiedzieć: dobrze, dam te dane osobowe, tylko w innej formie, np. spiszę te dane, które ktoś podał na infolinii. Jeżeli chcielibyśmy wchodzić w spór, lepszym wyjściem byłoby to, by sąd, ewentualnie prokurator, poprosili o takie nagrania, bo mają do tego prawo - radzi.
Dawid Piekarz - rzecznik Urzędu Komunikacji Elektronicznej - mówi, że sprzedający ma obowiązek udostępnić nam taką rozmowę, do celów reklamacyjnych. - Nie możemy sobie poprosić o przekazanie takiej rozmowy, ot tak. Musi być powód, czyli reklamacja. Wtedy mamy prawo do otrzymania takiego nagrania - twierdzi.
- Nagrania nie są przekazywane klientom - mówi Ewa Paczewska-Wilk z Deutsche Banku. - Klient, który nie jest zadowolony z obsługi, chciałby zareklamować jakość obsługi, może złożyć reklamację i Departament Zarządzania Jakością na podstawie odsłuchanej rozmowy rozpatruje taką uwagę - dodaje.
Arwid Mednis mówi, że nagranie z infolinii może być dowodem w sądzie. Jednak to czy sąd dopuści taki dowód to zupełnie inna sprawa.

Zapraszamy do wysłuchania materiału, który przygotowała Izabela Woźniak.

Porannego pasma "Zapraszamy do Trójki" można słuchać od poniedziałku do soboty między 6.00 a 9.00.

(mp, gs)

Polecane