"Wanderlust Travel Stories" – interaktywna proza czy gra, którą można czytać?

Ostatnia aktualizacja: 20.11.2019 07:50
– Mówiąc o "Wanderlust Travel Stories", używamy dwóch określeń: "grywalny reportaż" i "doświadczenie podróży" – zaznacza Robert Gnyp ze studia WalkaboutGames. Najnowsza gra twórców "Wiedźmina" nie wymaga wysokiej zręczności i refleksu. Wystarczy kochać podróże, mieć bogatą wyobraźnię i… umieć czytać.
Audio
  • Gra komputerowa jak reportaż (Zapraszamy do Trójki – ranek)
Grafika ilustracyjna
Grafika ilustracyjnaFoto: Shutterstock.com/Liu Zishan

– Aktualnie w grze mamy cztery duże podróże. Jest podróż po Tajlandii, Afryce, Barcelonie oraz na Antarktydę. "Wanderlust Travel Stories" ma bardzo minimalistyczną oprawę. Mamy tekst opisu i specjalnie skomponowaną muzykę pod każdą z postaci, w którą można się wcielić – opowiada nasz rozmówca.

– Poza tym, że czytamy tekst, mamy w tle dźwięki otoczenia, o którym książka w danym momencie opowiada, zdjęcia, obrazy. Podczas czytania tej książki możemy też decydować, co wydarzy się dalej. W przypadku dialogu pomiędzy postaciami możemy wybierać różne odpowiedzi – dodaje Maciej Gajewski, twórca bloga Spider's Web.

W jakie konkretnie postaci możemy wcielić się dzięki "Wanderlust Travel Stories"? Reportaże, których autorów zainspirowały twórców gry do tworzenia tła kolejnych podróży? Zapraszamy do wysłuchania dołączonego nagrania audycji.

***

Tytuł audycji: Zapraszamy do Trójki – ranek
Prowadzi: Marcin Łukawski
Autorka materiału: Agnieszka Szwajgier
Data emisji: 20.11.2019
Godzina emisji: 7.43

kr/ml

Czytaj także

Na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej wylądował… piekarnik!

Ostatnia aktualizacja: 05.11.2019 06:45
– Astronauci raczej nie gotują, a odgrzewają gotowe jedzenie w woreczkach. Mają prowiant jak żołnierze – wyjaśnia Mateusz Borkowicz z Planetarium Centrum Nauki Kopernik. Na szczęście to już się zmieniło, bo na Międzynarodową Stację Kosmiczną wysłano specjalnie zaprojektowany kosmiczny… piekarnik.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Smartfonowa szyja" – czym jest i jak jej uniknąć?

Ostatnia aktualizacja: 08.11.2019 06:30
– Smartfon trzymamy nisko. Wraz z kolejnymi stopniami zginania głowy z dół zwiększamy obciążenie naszego kręgosłupa. Głowa, która waży pięć kilogramów, zaczyna ważyć znacznie więcej – mówi magister fizjoterapii, Paulina Poświata. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

VR – błaha rozrywka czy nowy wymiar sztuki?

Ostatnia aktualizacja: 12.11.2019 07:50
– VR odpowiada na to, czego ludzie najbardziej pragną od dziecka: pozwala zabrać kogoś na samo dno swoich marzeń – mówi reżyserka dokumentalna, Anna Brzezińska.
rozwiń zwiń