Seriale to boski świat dla reklamy produktów

Ostatnia aktualizacja: 28.05.2013 09:25
Coraz częściej bohaterowie filmów, zamiast zajmować się serialowymi problemami, wychwalają produkty, które pojawiają się na ekranie. - Reklamodawca musi zadać sobie pytanie czy chce iść w stronę promocji bazarowej i być najgłośniejszą przekupą - mówi Bohdan Pawłowicz, ekspert z zakresu marketingu i reklamy.
Audio
  • Seriale to boski świat dla lokowania produktów (Zapraszamy do Trójki)
Plan serialu TVP pt. Rodzinka.pl . Na zdjęciu aktorzy Adam Zdrójkowski (L) i Mateusz Pawłowski - członkowie serialowej rodziny Boskich
Plan serialu TVP pt. Rodzinka.pl . Na zdjęciu aktorzy Adam Zdrójkowski (L) i Mateusz Pawłowski - członkowie serialowej rodziny BoskichFoto: PAP/Stach Leszczyński

Na niejednej telewizyjnej produkcji nie pozostawiono suchej nitki ze względu na nachalny product placement, czyli lokowanie produktu, które na dobre zagościło w produkcjach filmowych i serialach.
Serialowi aktorzy jeżdżą konkretnymi markami samochodów, przygotowują posiłki z określonych produktów, używają kosmetyków odpowiednich marek.
- Serial potrafi być nośnikiem fantastycznej informacji  - mówi Bohdan Pawłowicz, ekspert z zakresu marketingu i reklamy. - Reklamodawca musi  tylko sobie zadać pytanie czy chce iść w stronę promocji bazarowej i być tą najgłośniejszą przekupą, czy jednak z punktu widzenia budowania marki pewna elegancja jest również potrzebna - dodaje ekspert.
Lokowanie produktu powinno być zatem subtelnie i dobrze zaplanowane przez scenarzystów filmowych. Okazuje się jednak, że często reklamodawcy bardzo zależy, żeby to konkretny bohater w konkretnym wątku zachwalał wybrany produkt. - Decyzja często zapada poza nami - mówi scenarzystka Ilona Łepkowska. - My mamy tylko  w najlepszy sposób jaki umiemy, to zrealizować - wyjaśnia.
Zdaniem Patrycjusza Tomaszewskiego, dziennikarza i miłośnika seriali, po wycięciu scen w których bohaterowie zajmowali się reklamą konkretnych produktów, okazałoby się, że sekwencje te nie miały żadnego wpływu na fabułę.  -To wynika z potrzeb finansowych - mówi Ilona Łepkowska.
Product placement (lokowanie produktu) to jedno z narzędzi marketingowych służące promocji produktów i usług. Mechanizm polega na nawiązywaniu do produktu w środku przekazu w taki sposób żeby przemawiał on do podświadomości odbiorcy i zachęcał go do używania bez przekazywania oczywistej i otwartej reklamy.
Lokowanie produktu dozwolone jest w filmach, serialach, w audycjach sportowych oraz audycjach rozrywkowych z wyjątkiem audycji dla dzieci. Audycje te powinny być w odpowiedni sposób oznaczone. Zabronione jest nadmierne eksponowanie danego produktu oraz bezpośrednie zachęcanie do nabycia produktu.

Zapraszamy do wysłuchania materiału Kuby Witkowskiego.

Porannego pasma "Zapraszamy do Trójki" można słuchać od poniedziałku do soboty między godziną 6.00 a 9.00.

Zobacz więcej na temat: FILM reklama Trójka

Czytaj także

Bolesny "Sekret" dziadka ciąży nad całą rodziną

Ostatnia aktualizacja: 30.04.2013 13:40
- Okazuje się, że bardzo ciężko jest być sędzią w tej sprawie i zdecydować jak było naprawdę - mówi Agnieszka Podsiadlik, która w filmie "Sekret" zagrała rolę Karoliny.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Nowe Horyzonty 2013: 15-godzinny film i "Wielki błękit”

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2013 12:11
- Czegoś takiego jeszcze nie było.... "The Story of Film – Odyseja filmowa"Marka Cousinsa to niezwykła historia kina - mówił w Trójce Marcin Pieńkowski ze stowarzyszenia Nowe Horyzonty.
rozwiń zwiń