X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Książki wszędzie w jednej cenie to dobry pomysł?

Ostatnia aktualizacja: 07.03.2017 19:57
Polacy - co cały czas widać w statystykach - czytają mało. Do tego książki kupujemy możliwie najtaniej: w internecie, a nawet w supermarketach. Z tego też powodu znikają prywatne księgarnie. W ubiegłym roku zamknięto ich aż 500.
Audio
  • Książki wszędzie w jednej cenie to dobry pomysł? (Zapraszamy do Trójki - popołudnie)
Jak małe księgarnie mogą konkurować z wielkimi sieciówkami? Czy jedna cena mogłaby pomóc?
Jak małe księgarnie mogą konkurować z wielkimi sieciówkami? Czy jedna cena mogłaby pomóc? Foto: George Rudy/Shutterstock

Ministerstwo kultury chce ratować księgarnie i pracuje nad przepisami zakładającymi m.in. stałą cenę danej książki przez rok od jej wydania. To oznaczałoby likwidację promocji i obniżek.

Zdaniem zwolenników pomysłu jest szansa, że księgarnie zaczęłyby konkurować jakością obsługi, a nie tylko cenami. Księgarze twierdzą, że paradoksalnie taka zamiana mogłaby oznaczać spadek cen książek, bo stawki wyjściowe są aktualnie sztucznie zawyżane przez wydawców.

Przeciwnicy zmian uważają, że nie ma dowodów na ich ewentualną skuteczność. Obawiają się przy tym reakcji np. dużych księgarni sieciowych. Więcej o plusach i minusach proponowanych rozwiązań usłyszeć można w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: Zapraszamy do Trójki - popołudnie
Prowadzi: Krystian Hanke
Autorka materiału: Magdalena Karczewska
Data emisji: 7.03.2017
Godzina emisji: 16.40

ei/fbi

Czytaj także

Polak i książka. Jak wielu z nas znajduje przyjemność w czytaniu?

Ostatnia aktualizacja: 25.02.2016 09:35
Jak wynika z badań CBOS, ponad połowa Polaków przeczytała w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Ile czytamy i czy zawsze robimy to dla przyjemności?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Biblioteki mają nowe życie. I to jakie!

Ostatnia aktualizacja: 25.01.2017 19:00
Ciche miejsca z przykurzonymi książkami? Nic bardziej mylnego. Współczesne biblioteki publiczne tętnią życiem i oferują nie tylko książkowe nowości.
rozwiń zwiń