Promocja w sieci. Chwyci czy nie chwyci?

Ostatnia aktualizacja: 18.07.2017 16:30
Będzie przebojem czy nie? To dylemat każdego marketingowca, który tworzy treści na potrzeby internetu.
Audio
  • Jak sprawdzić, czy materiał umieszczany w internecie stanie się hitem? (Zapraszamy do Trójki - popołudnie)
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: Shutterstock/ra2studio

Istnieją, co prawda, pewne narzędzia, które pomagają w osiągnięciu sukcesu, ale gwarancji nie dają. I to właśnie zamierzają zmienić naukowcy z Politechniki Warszawskiej.

Budują program, który - posługując się algorytmem - będzie w stanie określić, czy dany film ma szanse na sukces w sieci. - Przy użyciu głębokich sieci neuronowych, które na wejściu otrzymują sygnał wizualny, czyli film lub jego tytuł, jesteśmy w stanie przewidzieć z dość dużą precyzją, jak popularny dany materiał będzie w mediach społecznościowych - mówi dr inż. Tomasz Trzciński z Instytutu Informatyki Politechniki Warszawskiej.

W podobny sposób powstaje również... muzyka. - Na podobnej zasadzie są konstruowane chociażby utwory popowe. Mamy pewne założenia odnośnie rytmu czy jakiegoś schematu dźwięków, które pozwalają z dużym prawdopodobieństwem kreować potencjalne hity - wyjaśnia Łukasz Michalik z portalu Gadżetomania.pl.

Z jaką dokładnością da się przewidzieć, czy obraz stanie się viralem? Jakich narzędzi używają marketerzy? O tym słuchacze mogą się dowiedzieć z nagrania audycji.

***

Tytuł audycji: Zapraszamy do Trójki - popołudnie
Prowadzi: Robert Kantereit
Autorka materiału reporterskiego: Kuba Witkowski
Data emisji: 17.07.2017
Godzina emisji: 16.40

ml/czaj

Czytaj także

Clickbait w sieci, czyli kto chce cię oszukać

Ostatnia aktualizacja: 07.09.2016 12:50
- Clikbaity to treści najczęściej bez wielkiej wartości, opatrzone nagłówkami mającymi wabić ofiarę - mówi o internetowych haczykach Jan Niebudek.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Będzie przełom w technologii VR? Na razie ceny są astronomiczne

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2017 15:00
W audycji 24. Poziom Dawid Muszyński z portalu "naekranie.pl", Bartłomiej Sieja z "Gamezilli" i Bartek Dramczyk z magazynu "Pixel" zastanawiali się, czy technologia rzeczywistości wirtualnej już w 2017 roku stanie się wiodącym elementem rynku gier.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Cyfrowy łupież". Też go zostawiasz w internecie?

Ostatnia aktualizacja: 01.02.2017 10:50

- Są informacje, które wpisujemy na portalach internetowych czy w e-mailach, ale najcenniejszy [dla firm pozyskujących dane - red.] jest nasz "cyfrowy łupież", metadane - mówiła w Trójce o inwigilacji internetowej szefowa Fundacji Panoptykon, Katarzyna Szymielewicz.

rozwiń zwiń