Magda Jethon o akcji "Orzeł może": chcemy dodać Polakom skrzydeł!

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Magda Jethon o akcji "Orzeł może": chcemy dodać Polakom skrzydeł!
Magda Jethon, dyrektor TrójkiFoto: PR

- Chcemy pokazać, do czego przywiązywać wagę, jakie warunki stworzyć, o co dbać, skąd brać siłę i pomysły, by stać się "Orłem". Osobista aktywność jest, w naszym odczuciu, składową patriotyzmu - mówiła dyrektor Trójki o celu akcji "Orzeł może".

Posłuchaj

Magda Jethon, dyrektor Trójki o akcji "Orzeł może": Chcemy dodać Polakom skrzydeł (Zapraszamy do Trójki - popołudnie)
+
Dodaj do playlisty
+

Magda Jethon zdradziła, że pomysł zorganizowania wielkiej akcji społecznej "Orzeł może" zrodził się absolutnie przypadkiem. - Kiedyś oglądałam wywiad telewizyjny z panią Martą Dygat, która po wielu latach wróciła ze Stanów do Polski. I powiedziała, że najbardziej uderzyło ją, iż my, Polacy nie uśmiechamy się, mamy skłonność do przedstawiania wszystkiego w ciemnych barwach i nie cieszymy się z tego, co mamy. Pomyślałam, że warto zawalczyć z takim naszym obrazem i pokazać, że jest jednak w Polakach jakiś potencjał, że potrafimy robić rzeczy fantastyczne, niepowtarzalne i że możemy być z nich dumni - podkreśliła.

Dyrektor zapowiedziała, że do 4 czerwca, czyli do końca trwania akcji "Orzeł może", na antenie Trójki zostanie przedstawionych przeszło 60 różnych materiałów reporterskich. - Pokażemy m.in., jak wychowywać dzieci w poczuciu własnej wartości, przeprowadzimy kilkanaście wywiadów z wielkimi Polakami, "Orłami", jak również z młodymi ludźmi, którzy są kandydatami na "Orłów" - mówiła.

Magda Jethon zaznaczyła, że pomysł akcji zrodził się w Trójce. - Zaproponowaliśmy udział "Gazecie Wyborczej", dlatego że chcieliśmy, by akcja miała jak największy zasięg. A Pan Prezydent objął ją patronatem tak, jak wiele innych akcji społecznych, między innymi Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy - tłumaczyła.

Dyrektor Trójki wyjaśniła, że głównym sponsorem marszu, który 2 maja przeszedł ulicami Warszawy, była firma Wedel. - Koszty nasze i "Gazety Wyborczej" były minimalne. Muszę od razu wyjaśnić, że radio utrzymuje się także z reklam. W związku z tym ma specjalny fundusz promocyjny i stąd pochodziły środki na gadżety Trójkowe, które i tak byśmy wyprodukowali, bo każdego roku to robimy. Nasz marsz, rozrzucenie ulotek oraz inne aktywności z dnia 2 maja nie były dofinansowane przez Narodowe Centrum Kultury - podkreślała.

Co się stanie z czekoladowym orłem, który został stworzony na potrzeby akcji? Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy.

Od 2 maja do 4 czerwca Trójka i "Gazeta Wyborcza" prowadzą wielką akcję społeczną "Orzeł może", która ma na celu przekonanie Polaków do okazywania życzliwości, optymizmu i wiary we własne siły. Prezydent RP objął akcję honorowym patronatem.

Polecane