X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Jedyny możliwy świat?

Ostatnia aktualizacja: 31.03.2019 22:00
"To nie jest jedyny możliwy świat" – taką diagnozę stawia kurator IV Międzynarodowego Festiwalu Literatury Apostrof – Olga Tokarczuk.
Audio
  • Olga Tokarczuk i Joanna Satanowska gośćmi MBK (Magazyn Bardzo Kulturalny/Trójka)
Pisarka Olga Tokarczuk podczas swojego benefisu zorganizowanego w Studiu Muzycznym Polskiego Radia im. Agnieszki Osieckiej w Warszawie
Pisarka Olga Tokarczuk podczas swojego benefisu zorganizowanego w Studiu Muzycznym Polskiego Radia im. Agnieszki Osieckiej w WarszawieFoto: Andrzej Bołdaniuk

Olga Tokarczuk i Barbara Marcinik (fot. W. Dorosz) Olga Tokarczuk i Barbara Marcinik (fot. W. Dorosz)

Tworząc program Apostrofu, nie zatrzymała się ona jednak na poziomie "tu i teraz", zaprosiła gości festiwalu do refleksji nad przyszłością. Zaprojektowane debaty będą dotyczyły: edukacji, ekologii, ekonomii, religii oraz technologii. Gościem specjalnym festiwalu będzie laureatka literackiej Nagrody Nobla  (2015) – Swietłana Aleksijewicz . Olga Tokarczuk otworzy 20 maja festiwal w Warszawie. Będzie on trwał siedem dni, na każdy – zaplanowana została debata, obok spotkań z zaproszonymi pisarzami. Centrum festiwalowym w Warszawie jest Teatr Powszechny, ale… specyfikę tego festiwalu stanowi fakt, że odbywa się on  równocześnie także w: Gdańsku, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu i Poznaniu. W tych miastach miejscami spotkań są salony Empik, który jest organizatorem festiwalu.


Barbara Marcinik i Olga Tokarczuk (fot. W. Dorosz) Barbara Marcinik i Olga Tokarczuk (fot. W. Dorosz)

Powyższy komunikat uzupełniam informacją, że Olgę Tokarczuk goszczę po raz pierwszy w MBK od momentu, w którym została ona laureatką The Man Booker International Prize za powieść p.t. "Bieguni"/"Flights," przełożoną na język angielski przez Jennifer Croft. Uważam tę powieść za znaczącą w kontekście hasła tegorocznego Apostrofu, choć, jak przekonamy się, pomysłodawczyni tego hasła, szczególnego rodzaju podróż proponuje nam tym razem. Podróż jednak jest na tyle pojemną kategorią, że pozostanę przy swojej interpretacji idei Apostrofu 2019. Szczęśliwie literatura jest  obszarem wolności (może jednym z nielicznych…) nie tylko autorów, także tych, którzy czytają. Tu – dodam, że pierwsze moje skojarzenie, jakie wywołało hasło festiwalu, było żartobliwe: "a więc będziemy obalali tezę Leibniza, że żyjemy «na najlepszym z możliwych światów!»".

Joanna Satanowska (fot. W. Dorosz) Joanna Satanowska (fot. W. Dorosz)

Drugim gościem wydania jest debiutująca w Magazynie młoda reżyser – Joanna Satanowska. Na scenie dramatycznej zadebiutowała ona w ubiegłym roku, przygotowując spektakl muzyczny  w Teatrze im. L. Solskiego w Tarnowie  pod tytułem "Bądź taka, nie bądź taka". To oczywiście tytuł utworu Maanam, a spektakl opowiada o Korze. Scenariusz Joanny Satanowskiej powstał na podstawie książki "Kora, Kora. A planety szaleją" Kamila Sipowicza ( to  jej III wydanie z kolei wg książki Olgi Jackowskiej i Kamila Sipowicza "Kora i Maanam. Podwójna linia życia" 1998). W przedstawieniu występuje Karolina Gibki, towarzyszy jej gitarzysta Jakub Mitoraj. To znów tylko "suchy" komunikat. Więcej – w zamykającym marzec 2019 wydaniu MBK, a wizyta Joanny Satanowskiej w Trójce właśnie teraz, gdyż wyreżyserowany przez nią spektakl zostanie pokazany 7 kwietnia w Teatrze WARSawy.

Zapraszamy do wysłuchania dołączonej audycji. 

***

Tytuł audycji: Magazyn bardzo kulturalny 
Prowadzi: Barbara Marcinik
Wydawca: Wojciech Dorosz
Data emisji: 31.03.2018 
Godzina emisji: 21.09


Czytaj także

Tym razem: "Jak być kochaną"

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2019 22:15
Przed miesiącem zatytułowaliśmy wydanie MBK: "Jak być kochanym". Tematem Magazynu był bowiem, ukazujący się pod koniec stycznia, tom felietonów Janusza Głowackiego pod tym właśnie tytułem (patrz: MBK z 27 stycznia).
rozwiń zwiń

Czytaj także

TR Warszawa – "Inni ludzie"

Ostatnia aktualizacja: 08.03.2019 02:00
"Zresztą z roku na rok on Warszawę coraz mniej rozumie. Niegdyś jego miasto, dziś to jest inne miasto i inni ludzie…"
rozwiń zwiń