X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

O laureatach Warszawskiego Festiwalu Filmowego

Ostatnia aktualizacja: 16.10.2016 21:00
"Malaria", irański film w reż. Parviza Shahbaziego, został uhonorowany główną nagrodą 32. edycji Warszawskiego Festiwalu Filmowego.
Audio
  • O laureatach Warszawskiego Festiwalu Filmowego (Trójkowo, filmowo)

"Malaria" to opowieść o młodej dziewczynie, która - wbrew kulturowym zakazom - jedzie do Teheranu się zabawić. Główna bohaterka wysyła do swojego ojca informację, że została uprowadzona. Prosi go, żeby przekazał pieniądze na okup. Spanikowany ojciec - wraz z braćmi dziewczyny - jedzie do Teheranu, by ją odszukać. W tym czasie zaginiona dobrze bawi się ze swoim chłopakiem i spędza czas w towarzystwie przypadkowo spotkanych muzyków. Kiedy lider grupy zostaje aresztowany - czytamy w opisie filmu - zakochana dziewczyna wkracza na niepewną ścieżkę.

W ramach Konkursu Międzynarodowego przyznano także dodatkowe nagrody. Dwie z nich - nagroda za najlepszą reżyserię (Gudmundur Arnar Gudmundsson) oraz specjalne wyróżnienie dla aktora Baldura Einarssona - trafiły do twórców islandzko-duńskiej produkcji "Serce z kamienia".

Nagrodę Specjalną otrzymał z kolei Ahmad Thaher, jeden z aktorów grających w filmie "Błogosławione korzyści" (Mahmoud al Massad; Jordania, Niemcy, Holandia, Katar).

Konkurs 1-2 (dla pierwszych i drugich filmów w dorobku reżyserów) wygrał francuski "Toril". Film opowiada o Philippe - chłopaku, który decyduje się wejść w układ z głównym dilerem narkotykowym w okolicy, by ocalić rodzinną firmę. Obraz wyróżniono za "precyzję inscenizacji, doskonałą strukturę scenariusza i umiejętne łączenie gatunków", a także "za świadome i wyważone posługiwanie się symboliką wzbogacającą filmową opowieść" i "nadzwyczaj dojrzały debiut".

W Konkursie Wolny Duch - dla pełnometrażowych filmów "niezależnych, nowatorskich, buntowniczych" - nagroda przyznana została za "Olbrzyma" (reż. Johannes Nyholm; Szwecja/Dania). Jury tej kategorii - jak czytamy w uzasadnieniu - wybrało film, który "dojrzale podchodzi do swojego tematu i w wymowny sposób gra z konwencją, a jednocześnie niesie ze sobą ważne i płynące z głębi serca przesłanie, kryjące się za pozornie nieskomplikowaną historią".

Za najlepszy dokument uznano „Komunię”, polską produkcję w reż. Anny Zameckiej. "Zakochaliśmy się w 14-letniej Oli, którą oglądamy na ekranie. W jej sile i energii, w tym bardzo intymnym filmie, w tragedii i komedii" - argumentowało jury.

Short Grand Prix, nagroda za najlepszy film krótkometrażowy, także trafiła do rąk polskich twórców. Statuetkę za "Pierwszego Polaka na Marsie" odebrała reżyserka produkcji - Agnieszka Elbanowska. Film doceniono za "ryzykowny pomysł formalny na granicy gatunku, którego rezultatem jest ironiczny film, błyskotliwie komentujący Polskę, ale też absurdy współczesnego świata".

"Rozmówki o ptaszkach i pszczółkach" - to z kolei tytuł najlepszego animowanego filmu krótkometrażowego (reż. Alain Delannoy, Kanada), a "Baraż" - najlepszego aktorskiego filmu krótkometrażowego (reż. Tomasz Gąssowski, Polska). Najlepszym krótkometrażowym dokumentem został ogłoszony film "Love bite: Niepokojące czarno-białe rysunki Laurie Lipton" (reż. James Scoot, Wielka Brytania).

Swoje nagrody wręczyło także jury Międzynarodowej Federacji Krytyki Filmowej FIPRESCI, Jury Ekumeniczne oraz NETPAC - Organizacja Promocji Kina Azjatyckiego.

Zapraszamy do wysłuchania dołączonego nagrania audycji, w której mówiliśmy nie tylko o laureatach Warszawskiego Festiwalu Filmowego. Zaprosiliśmy również na kolejne imprezy filmowe - Regiofun w Katowicach i American Film Festival we Wrocławiu.

***

Tytuł audycji: Trójkowo, filmowo
Autor: Ryszard Jaźwiński
Goście: Magda Maksymiuk (Warszawski Festiwal Filmowy), Anna Zamecka (reżyserka), Gudmundur Arnar Gudmundsson (reżyser), Agnieszka Elbanowska (reżyserka), Anita Skwara (Regiofun), Logan Sandler (reżyser)
Data emisji: 17.10.2016
Godzina emisji:
20.08

PAP/mk/fbi

Czytaj także

"Komunia". Opowieść o szybkim dorastaniu

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2016 12:56
"Komunia" to historia dwójki bardzo młodych ludzi. - Kiedy się poznaliśmy, Ola miała 12 lat. Nikodem jest o rok młodszy - opowiada reżyserka filmu Anna Zamecka. Obraz miał polską premierę na Warszawskim Festiwalu Filmowym.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Okno na świat filmów z Europy Wschodniej

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2016 11:46
W piątek startuje 12. edycja Targów CentEast podczas 32. Warszawskiego Festiwalu Filmowego. Są one miejscem spotkań agentów sprzedaży, dystrybutorów, selekcjonerów festiwalowych i producentów, zainteresowanych kinem wschodnioeuropejskim.
rozwiń zwiń