X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Ach śpij kochanie" – klimatyczny i mroczny kryminał

Ostatnia aktualizacja: 22.10.2017 15:00
Podstawą dla scenariusza filmu "Ach śpij kochanie" była postać krakowskiego mordercy Władysława Mazurkiewicza. Co przyciągnęło Krzysztofa Langa do tej historii?
Audio
  • "Ach śpij kochanie" – klimatyczny i mroczny kryminał (Trójkowo, filmowo)
Kadr zfilmu Ach śpij kochanie
Kadr z filmu "Ach śpij kochanie"Foto: materiały prasowe Monolith Films

– Zainspirowało mnie przede wszystkim to, że to unikalny alians kryminalisty ze światem służb specjalnych, urzędu bezpieczeństwa. Taki rodzaj współdziałania nie był nigdy tematem filmu – opowiada reżyser Krzysztof Lang. – Obsada aktorska to w większości mój pomysł. To osoby, które spotykałem w przeszłości i znałem ich możliwości.

– Historia Władysława Mazurkiewicza obiła mi się o uszy podczas studiów na krakowskiej PWST, ale nie znałem wcześniej jej szczegółów. Andrzej Grabowski opowiadał na planie historie rodzinne z nim związane – mówi odtwórca jednej z głównych ról, Tomasz Schuchardt.

Zapraszamy do wysłuchania dołączonego nagrania, w którym twórcy opowiadają, jak powstawał film "Ach śpij kochanie".

Ponadto w audycji:

  • 33. Warszawski Festiwal Filmowy – podsumowanie, laureaci,
  • "Człowiek z magicznym pudełkiem"​ Bodo Koxa, wypowiedzi reżysera oraz aktora Sebastiana Stankiewicza,
  • projekt "Polska Światłoczuła",
  • aktualności filmowe,
  • muzyka filmowa.

***

Tytuł audycji: Trójkowo, filmowo
Autor: Ryszard Jaźwiński
Goście: Krzysztof Lang (reżyser), Tomasz Schuchardt (aktor), Bodo Kox (reżyser), Sebastian Stankiewicz (aktor), Stefan Laudyn (dyrektor Warszawskiego Festiwalu Filmowego), Anna Gorońska (charakteryzatorka pracująca przy filmie "Ostatnia rodzina")
Data emisji: 22.10.2017
Godzina emisji: 14.07

ab/iwo

Czytaj także

Płodozmian filmowy Piotra Dumały

Ostatnia aktualizacja: 11.07.2017 14:00
– Zarówno kino nieme, jak i to, co ogólnie możemy nazwać surrealizmem, czyli rzeczywistość, która się wymyka sama sobie, są mi bardzo bliskie. Mój Film „Ederly” jest czarno-biały przez co nawiązuje do tej stylistyki, szczególnie do okresu meksykańskiego Luisa Bunuela – mówił reżyser Piotr Dumała.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Filmowe plany Anety Kopacz

Ostatnia aktualizacja: 13.07.2017 14:00
 - Nominacja do Oscara zmieniła moje życie. Zdecydowanie łatwiej robi mi się teraz filmy, bo ludzie mnie kojarzą. Z drugiej strony poprzeczka ustawiona jest tak wysoko, że trudno zacząć następny autorski film, bo oczekiwania wobec niego są wielkie - mówi Aneta Kopacz, reżyserka obrazu "Joanna" nominowanego do nagrody Akademii Filmowej.
rozwiń zwiń