X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Wszystkie sylaby muzyki

Ostatnia aktualizacja: 14.01.2013 20:00
- Muzyka jest językiem. Jeśli nie nauczymy się go w dzieciństwie, potem jest znacznie trudniej i może się okazać, że nie rozumiemy nic, poza popem i rytmem na dwa - mówi Viola Łabanow, prezes fundacji "Muzyka jest dla wszystkich".
Audio
  • Reportaż Eweliny Karpacz – Oboładze "Smykofonia"
Warsztaty dla melomaluszków i ich rodzin
Warsztaty dla melomaluszków i ich rodzinFoto: smykofonia.pl

Specjaliści mówią, że aby wyrosnąć na muzykalnego dorosłego, dziecko musi się osłuchać z muzyką do 2 roku życia. Potem może być za późno. - Karolina już gdy miała 2 miesiące uspokajała się i żywo reagowała na muzykę. Teraz ma 16 miesięcy i doskonale się tu bawi - mówią rodzice dziewczynki. Jako jedni z wielu, wraz ze swoimi pociechami, biorą udział w sezonie koncertowym dla "melomaluszków" w wieku od 0 do 5 lat - Smykofonia.

- Rozwój słuchu muzycznego hamuje już około 9 roku życia. Biorąc pod uwagę, że około 98 proc. ludzi na świecie rodzi się ze zdolnością do czystego śpiewania i gry na instrumentach, możemy się tylko zastanawiać, dlaczego nie korzystamy z tego dobrodziejstwa - mówi Viola Łabanow, prezes fundacji "Muzyka jest dla wszystkich".

Poprzez zabawę, naśladowanie głosów zwierząt, wystukiwanie rytmów i słuchanie gry na żywych instrumentach dzieci zaczynają rozumieć język muzyki. - Jak nie da się przeczytać książki bez znajomości liter, tak nie da się zrozumieć muzyki, jeśli się nie poznało jej "słów" i znaczeń - dodaje Łabanow.

Smykofonia zakłada rodzinne uczestnictwo, co - jak podkreślają w reportażu rozmówcy Eweliny Karpacz–Oboładze - daje ogromną radość i przekłada się na ciekawsze spędzanie wspólnego czasu w domu.

Reportaże w Trójce - słuchaj kiedy chcesz >>>

Na koncertach niezawodnie zjawiają się tłumy. Dlaczego? Kiedy i jak umuzykalniać dzieci? Jakie korzyści płyną z wrażliwości na muzykę, zwłaszcza klasyczną? Co tracą ludzie, którzy takiej muzyki nie słuchają? Posłuchaj całego reportażu  "Smykofonia".

"Reportaży" na antenie Trójki można słuchać od poniedziałku do czwartku o godz. 18.15.

Zobacz więcej na temat: dzieci MUZYKA rodzice

Czytaj także

Czerp z muzyki! Nie musisz być wirtuozem

Ostatnia aktualizacja: 28.11.2012 14:49
- To nadzwyczajne, że w świecie, w którym głównym zajęciem młodych ludzi jest klikanie w "lubię to", istnieje grupa dzieci poświęcająca dziesiątki godzin, by osiągnąć perfekcję w jakiejś dziedzinie - podkreśla Michał Lisiecki z Fundacji Wspierania Edukacji Artystycznej.
rozwiń zwiń