X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Paul Barz - „Kolacja na cztery ręce”

Ostatnia aktualizacja: 19.10.2008 13:10
Punktem wyjścia komedii „Kolacja na cztery ręce” Paula Barza jest zdarzenie fikcyjne – osobiste spotkanie Bacha z Haendlem w roku 1747 z okazji przyjęcia Bacha do Towarzystwa Nauk Muzycznych, którego pierwszym i jedynym członkiem honorowym Haendel był od 1745 roku.
Audio

19.10.2008 godz. 13:10

Paul Barz - „Kolacja na cztery ręce”

Adaptacja i reżyseria: Janusz Kukuła

Realizacja akustyczna: Andrzej Brzoska

Opracowanie muzyczne: Marian Szałkowski

 W rzeczywistości, mimo wielu paraleli w życiorysach, obaj muzycy nigdy się nie spotkali, a swą ostatnią podróż do Niemiec odbył Haendel dopiero w 1750 roku, tj. w roku śmierci Bacha. Wszystkie pozostałe fakty, przy całej swobodzie interpretacji, są jednak autentyczne, w tym także wyraźna niechęć Haendla do spotkania z Bachem i wielokrotnie ponawiane przez Bacha próby nawiązania kontaktu z nierównie sławniejszym kolegą podczas jego pobytu w Niemczech.

Fikcyjnie wykreowana sytuacja spotkania cenionego i dobrze wynagradzanego Haendla i biednego kantora, Bacha,  to okazja do walki o prym w kompozytorskim świecie. Kto jest większym artystą? Czyje dzieło jest wybitniejsze – „Mesjasz” Haendla czy „Pasja wg świętego Mateusza”?  Postaci dramatu nieustannie próbują przesunąć szalę zwycięstwa na swoją stronę.

W obsadzie znakomici aktorzy: w postać Bacha wcielił się Marian Opania, w Haendla – Krzysztof Wakuliński.

Czytaj także

"Lot nad kukułczym gniazdem" wciąż aktualny

Ostatnia aktualizacja: 27.04.2010 21:07
Sztuka cieszy się ogromnym powodzeniem, ponieważ jest o nas, o potrzebie wolności. I o tym, jak system społeczny wolność ogranicza.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Troje w sypialni", Ewa Banaszkiewicz, reż. Mateusz Dymek

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2009 21:00
"Troje w sypialni", Ewa Banaszkiewicz, reż. Mateusz Dymek. Zapraszamy do wysłuchania przedostatniego słuchowiska konkursowego Polskiego Radia.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zbigniew Jerzyna - „Kto wyprowadzi psa”

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2009 13:30
Słuchowisko Zbigniewa Jerzyny „Kto wyprowadzi psa” to historia kobiety i mężczyzny, kiedyś małżonków. Postanowili zamieszkać razem, po wielu latach, ze względu na ich 17-letniego syna...
rozwiń zwiń