X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

„Szalona lokomotywa”

Ostatnia aktualizacja: 30.12.2007 13:30
Noc. Pociąg pasażerski. W potężnej lokomotywie dwaj groźni przestępcy ukrywają się przed prawem, jako maszynista i palacz. W ich rękach znalazł się los setek podróżnych. Są to szaleńcy opętani miłością do tej samej kobiety...
Audio

Autor:
      Stanisław Ignacy Witkiewicz

Reżyseria i adaptacja:
      Jan Warenycia
Realizacja:
      Tomasz Perkowski
Opracowanie muzyczne:
      Małgorzata Małaszko

Obsada:
      Mariusz Bonaszewski (Mikołaj)
      Magdalena Zawadzka (Minna)
      Anna Dereszowska (Julia)
      Ewa Wiśniewska (Zofia)
      Leon Charewicz (Kapuściński)
      Ewa Dałkowska (Gęgoniowa)
      Tadeusz Borowski (Doktór)
      Henryk Talar (Tengier)
      Sylwester Maciejewski (Gęgoń)
      Andrzej Blumenfeld (Kierownik pociągu)



... pełni pogardy dla jakichkolwiek ludzkich wartości. Zawierają zbrodnicze porozumienie o rozstrzygnięciu sporu przez dokonanie swoistego "sądu bożego". Postanawiają pędzić na oślep ku nieubłaganej katastrofie, aby rozsądzić: który z nich przeżyje, ten zostanie z Julią. Wszystko się jednak komplikuje i katastrofa nie przynosi żadnego rozstrzygnięcia.
Szalona lokomotywa - sztuka Stanisława Ignacego Witkiewicza (1885-1939) jednego z najwybitniejszych polskich artystów XX wieku napisana w roku 1923 - jest głęboką, pełną ironii metaforą współczesnego świata, o losach którego mogą decydować patologiczne jednostki , gotowe w imię wyznawanych przez siebie szaleńczych idei dokonywać masowych zbrodni.
Futurystyczny zachwyt nad postępem technicznym poddany zostaje w tej czarnej komedii miażdżącej krytyce. Diagnoza Witkacego jest oczywista - sam postęp, bez rozwoju duchowego ludzkości, prowadzi tylko do szybszej zagłady.

 

Czytaj także

Artysta zbyt kontrowersyjny

Ostatnia aktualizacja: 01.12.2009 11:20
"Zbigniew Libera. Prace 1982-2008" pod takim tytułem warszawska Zachęta przygotowała pierwszą w Polsce, drugą na świecie, retrospektywną wystawę prac czołowego artysty polskiej sztuki krytycznej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Strøkne Ann, Dana Łukasińska, reż. Anna Wieczur-Bluszcz

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2009 21:00
Dziś, ostatnie słuchowisko z serii. Przedstawiamy "Strøkne Ann", Dana Łukasińska, reż. Anna Wieczur-Bluszcz.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Paul Barz - „Kolacja na cztery ręce”

Ostatnia aktualizacja: 19.10.2008 13:10
Punktem wyjścia komedii „Kolacja na cztery ręce” Paula Barza jest zdarzenie fikcyjne – osobiste spotkanie Bacha z Haendlem w roku 1747 z okazji przyjęcia Bacha do Towarzystwa Nauk Muzycznych, którego pierwszym i jedynym członkiem honorowym Haendel był od 1745 roku.
rozwiń zwiń