X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Daniel Wyszogrodzki: Leonard Cohen pisał piosenki jak nikt

Ostatnia aktualizacja: 07.12.2019 18:00
– Twórczość Leonarda Cohena jest obliczona na długi dystans. Te piosenki mają to do siebie, że poruszają serce, ale dodatkowo spiralnie się w nie wkręcają, żeby pozostać w nim na zawsze i z czasem trafiają coraz głębiej – mówi Daniel Wyszogrodzki, dziennikarz, znawca twórczości kanadyjskiego muzyka.
Audio
  • Pożegnalna płyta Leonarda Cohena (Myśliwiecka 3/5/7/Trójka)
  • "The Worst of Leonard Cohen" Daniela Wyszogrodzkiego (Myśliwiecka 3/5/7/Trójka)
Leonard Cohen
Leonard CohenFoto: Shutterstock.com/Route66

Leonard Cohen "Thanks for the Dance" Leonard Cohen "Thanks for the Dance"

– Leonard Cohen wyjątkowo pięknie i godnie pożegnał się z tym światem, z fanami, z rodziną. Najlepszym tego dowodem jest książka "Płomień" oraz płyta "Thanks for the Dance" – wyjaśnia Daniel Wyszogrodzki.

22 listopada ukazał się album "Thanks for the Dance", który pozwoli Leonardowi Cohenowi ostatni raz przemówić do przyjaciół i fanów. To nie jest zestaw "odrzutów" z sesji nagraniowych czy stron B winylowych płyt, ale kompilacja nowych utworów i kontynuacja ostatniej za życia pracy mistrza.

Siedem miesięcy po śmierci artysty jego syn Adam Cohen wrócił do garażu na podwórzu na tej samej ulicy, gdzie stoi dom Leonarda. Z ich poprzedniej kooperacji przy "You Want It Darker" pozostały szkice, czasem niewiele więcej niż nagrane wokale. Leonard poprosił syna, by ten dokończył ich wspólne dzieło.

– O ile "You Want It Darker" był uściśnięciem ręki i powiedzeniem "żegnaj", to ten album jest jak dłoń położona na ramieniu – to delikatniejszy, bardziej czuły sposób pożegnania – mówi Adam Cohen w rozmowie z Piotrem Stelmachem.

Płyta "Thanks for the Dance" nagrywana była w wielu miejscach. Javier Mas, hiszpański lutnista, który akompaniował Leonardowi na scenie przez ostatnie osiem lat, poleciał z Barcelony do Los Angeles, by uchwycić duszę gitary mistrza. Adam Cohen zaprosił przyjaciół i współpracowników na People Festival, by użyczyli swojego talentu. Damien Rice i Leslie Feist zaśpiewali, Richard Reed Parry z Arcade Fire zagrał na basie, Bryce Dessner z The National dodał gitarę, kompozytor Dustin O'Halloran zasiadł przy fortepianie. Przy akompaniamencie orkiestry wystąpił berliński chór Cantus Domus. W Montrealu Daniel Lanois zajął się złożeniem w całość wszystkich tych elementów. Znany z poprzedniej płyty chór Shaar Hashomayim pojawił się i na tym albumie. Patrick Watson został współproducentem płyty, Jennifer Warnes wykonała tzw. wokale wspierające, Beck chwycił za gitarę i drumlę. Miksem, tak samo jak przy "You Want It Darker", zajął się Michael Chaves.

***

Tytuł audycji: Myśliwiecka 3/5/7
Prowadzi: Piotr Stelmach
G
ość: Daniel Wyszogrodzki (dziennikarz muzyczny)
Data emisji: 24.11.2019, 7.12.2019
Godzina emisji: 17.18, 17.27

mat. prasowe/mk/ml

Czytaj także

70. urodziny Bruce'a Springsteena w tonacji Piotra Stelmacha

Ostatnia aktualizacja: 23.09.2019 14:08
23 września obchodziliśmy 70. urodziny "Bossa", czyli Bruce'a Springsteena. Takiej rocznicy nie można było przemilczeć.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Editors: natchnienie potrafi uderzyć nagle jak prąd

Ostatnia aktualizacja: 16.11.2019 21:00
– Jesteśmy chyba najmniej rockandrollowym zespołem świata. Kiedy zespół, w którym zaczynają się sukcesy, gra, to daje to ogromną satysfakcję, a ego rośnie. Jednak po kilku płytach okazało się, że tu nie ma miejsca na ego  – stwierdza Justin Lockey, gitarzysta Editors.
rozwiń zwiń