Clickbait w sieci, czyli kto chce cię oszukać
2016-09-07, 12:09 | aktualizacja 2016-09-07, 14:09
- Clikbaity to treści najczęściej bez wielkiej wartości, opatrzone nagłówkami mającymi wabić ofiarę - mówi o internetowych haczykach Jan Niebudek.
Posłuchaj
"Aktorka XY z torebką za 20 tys. zł - zobacz!", "Nie uwierzysz, co znana piosenkarka miała pod sukienką..." Oto właśnie clickbaity. Celem ich twórców jest jedynie to, by internauta kliknął w link i zobaczył na nowej stronie reklamę, z której żyją portale. Reszta nie ma większego znaczenia...
Jak tłumaczy w "Z dala od Trójki" Sebastian Bryks, autor bloga Bryks.it, clickbaity to fastfood dla użytkowników, odpowiadają na potrzebę szybkiej rozrywki i na zaciekawienie, co będzie się kryło za linkiem, choć nie ma to dla nas czasami większej wartości...
Różne portale, w tym Facebook, starają się jednak walczyć z clickbaitami. W nagraniu audycji mówimy o tym, jak to robią.
***
Tytuł audycji: Z dala od Trójki
Prowadzi: Jan Niebudek
Data emisji: 7.09.2016
Godzina emisji: 9.45
fbi/ei