Zakupy w czasach koronawirusa. Jak robić je rozważnie?

Ostatnia aktualizacja: 31.03.2020 17:54
W obecnej sytuacji wyjątkowo uważnie należy przygotowywać listę zakupów. – Pamiętajmy, żeby wśród produktów były te pełnowartościowe. Dużo owoców, warzyw, kasz, produktów pełnoziarnistych – radzi Małgorzata Minta. 
Audio
  • Kupować na zapas czy jednak nie, czyli jak mądrze robić zakupy w czasie epidemii koronawirusa (Dzień z Trójką w domu)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: pixabay/Pexels

dietetyk dieta owoce zdrowa żywność 1200.jpg
Co jeść, a czego nie jeść w czasie epidemii? Dietetycy odpowiadają

Rozmówczyni Katarzyny Pruchnickiej przyznaje, że nie jest zwolenniczką robienia bardzo dużych zakupów na zapas, bo istnieje wtedy ryzyko, że wiele produktów się zepsuje i będziemy musieli je wyrzucić. – To nie jest czas, kiedy powinniśmy lekko gospodarować tym, co mamy – podkreśla Małgorzata Minta, namawiając, aby przed ruszeniem na zakupy usiąść i zastanowić się, co chcemy przygotować i zjeść przez kilka najbliższych dni.

– Warto rozplanować sobie posiłki, poszukać przepisów na dania z resztek, w internecie, na różnych blogach wskazówek jest bardzo dużo. Jak wykorzystać ryż czy kasze, które nam zostały, resztki warzyw. Wczoraj z resztek brokułów i kalafiorów, które zostały mi z innych posiłków, zrobiłam curry. Było świetne, acz bardziej ostre niż myślałam – przyznaje.


fot. pixabay.com/Free-PhotosFot. Pixabay.com/Free-Photos

Małgorzata Minta Kupujmy tyle, ile potrzebujemy. Generalnie przednówek jest takim momentem w roku, kiedy szczególnie trzeba zadbać o swoją odporność 

Katarzyna Pruchnicka dodaje, powołując się na książkę Sylwii Majcher na temat bezresztkowego gotowania, że ważne jest, aby mieć w domu kilka podstawowych produktów, taką bazę. – Autorka zalicza do niej kasze, makaron, mąkę, suszone strączki, płatki zbożowe, bulion (najlepiej ugotowany i zamrożony w porcjach), przecier pomidorowy i te różne małe torebeczki, bez których w kuchni byłoby trudno. Myślę o przyprawach, ale i proszku do pieczenia, suszonych drożdżach, dobry ekstrakt waniliowy też warto mieć. A reszta? Trzeba ją uzupełniać na bieżąco, ale w razie czego, mając taką bazę, jesteśmy w stanie wyczarować dobre risotto, pasztet z soczewicy, makaron z sosem pomidorowym, zupę, gdy do bulionu dodamy warzywa, które mamy na przykład w zamrażalniku, a na deser ciastka owsiane – wylicza dziennikarka. 


pixabay.com/RitaE Fot. Pixabay.com/RitaE

***

Tytuł audycji: Dzień z Trójką w domu
Prowadzi: Piotr Baron
Autorka rozmowy: Katarzyna Pruchnicka 
Gość: Małgorzata Minta (dziennikarka kulinarna)
Data emisji:
 31.03.2020
Godzina emisji: 14.15

gs/mk

Czytaj także

Co i w jakim czasie jeść, aby lepiej się czuć?

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2018 13:55
Kończy się karnawał, a co za tym idzie powinniśmy zapomnieć o niektórych smakołykach i zacząć rozsądnie się odżywiać. Katarzyna Pruchnicka i Daria Ładocha mają kilka rad. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Co jeść, a czego nie jeść w czasie epidemii? Dietetycy odpowiadają

Ostatnia aktualizacja: 31.03.2020 07:26
Jak zadbać o nasze ciało, a co za tym idzie – o odporność, gdy nasze możliwości uprawiania sportu są mocno ograniczone? Można, a nawet trzeba zastosować odpowiednią dietę. Specjaliści od żywienia przypominają, by na czas pandemii szczególnie mocno zwracać uwagę na to, co trafia na nasz talerz.
rozwiń zwiń