Reklamy dopasowane do widza przyszłością telewizji?

Ostatnia aktualizacja: 07.10.2020 08:00
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji pracuje nad projektem, który zakłada, że od 2021 roku telewidzowie będą mogli oglądać bloki reklamowe dopasowane do swoich preferencji. W ten sposób na pewno zyskają i reklamodawcy i nadawcy. Czy skorzystają na tym także sami odbiorcy reklam?
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/Ezume Images

Posłuchaj
01:24 2020_10_07-07-27-11_Pora_na-Trojke_reklamy.mp3 Spersonalizowane reklamy telewizyjne już od przyszłego roku (Pora na Trójkę)

 

Profilowanie treści na podstawie potrzeb i gustów telewidza na pewno pobudzi jego umysł, ponieważ nie będzie już musiał oglądać reklam, które go nie interesują lub wręcz irytują. Niestety, pobudzi to go również do wydawania pieniędzy. Jesteśmy bardziej podatni na sugestie, a twórcy reklam – sprytniejsi, niż nam się wydaje.


Posłuchaj
01:51 2020_10_07-07-42-00_Pora_na_Trojke_reklamy_2.mp3 Jak reklama działa na nasz umysł? (Pora na Trójkę)

 

– 80 proc. ludzi twierdzi, że reklama na nich nie działa. Takich osób, na które w ogóle nie działa i takich, na których działa skrajnie silnie, jest bardzo niewiele. Większość z nas w stopniu umiarkowanym lub przeciętnym ulega reklamom, ale często nie zdajemy sobie sprawy – mówi dr Alicja Grochowska ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.

Grafika ulustracyjna

– Za produkcję i emisję reklam odpowiadają ludzie, którzy doskonale potrafią liczyć pieniądze . W sytuacji, gdyby ludzie nie kupowali produktów, które są reklamowane, reklamy na pewno by się nie pojawiły – dodaje dyrektor generalny Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce Jerzy Minorczyk.

Neuromarketing. Podróż do mózgu klienta - dr Adam Zemełka/Collegium Da Vinci

Jeszcze nie oszacowano, ile na zbieraniu danych o preferencjach telewidzów zarobią operatorzy i telewizje kablowe. Wiadomo natomiast, że nadawcy będą mogli zarobić dzięki reklamom dostosowanym do potrzeb odbiorcy - dodatkowo blisko dwa miliardy złotych.

***

Tytuł audycji: Pora na Trójkę
Prowadzą: Małgorzata Łukowska, Łukasz Ciechan
Autor materiałów dodatkowych: Paweł Turski
Data emisji: 7.10.2020
Godziny emisji: 7.27, 7.42

kr

Czytaj także

Śmierć, wskrzeszenie, bieganie? Czym nas zaskoczy telewizja

Ostatnia aktualizacja: 20.04.2016 12:11
Producenci programów telewizyjnych wpadają na takie pomysły, że czasami aż trudno w nie uwierzyć. Jaka będzie telewizja przyszłości?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Telewizja szkolna i wyprawa dookoła świata

Ostatnia aktualizacja: 20.03.2018 06:00
Uczniowie CXXII Liceum Ogólnokształcącego im. Ignacego Domeyki w Warszawie tworzą szkolną telewizję IgnaśTV. W grudniu odbyła się premiera ich pełnometrażowego filmu "Skarb Domeyki", który był poświęcony patronowi szkoły.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Reklamy polityczne. Spór miliardera z właścicielem Facebooka

Ostatnia aktualizacja: 19.02.2020 18:03
– Facebook pozwala nie tylko politykowi, a także jego sztabowi i specjalistom docierać w bardzo dokładny sposób do elektoratu, także tego potencjalnego, czyli ludzi, którzy najchętniej oddaliby głos na prezydenta – mówi Jakub Kapiszewski z działu zagranicznego "Gazety Prawnej".
rozwiń zwiń