X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Pokolenie Y, czyli klapki i iPady. Czy tylko?

Ostatnia aktualizacja: 11.05.2015 11:57
Są roszczeniowi, nieodpowiedzialni, niecierpliwi, nie szanują autorytetów. Najchętniej całe życie spędziliby na pikniku - tak mówi się o pokoleniu Y, młodych ludziach, którzy właśnie wchodzą na rynek pracy.
Audio
  • Matylda Walczyna opowiada o wadach i zaletach pokolenia Y (Prawdę mówiąc/ Trójka)
Klapki, wieczny odpoczynek i iPady - to jedne z symboli pokolenia Y. Ale - jak twierdzą psychologowie - to tylko część obrazu opisującego tych młodych ludzi
Klapki, wieczny odpoczynek i iPady - to jedne z symboli pokolenia Y. Ale - jak twierdzą psychologowie - to tylko część obrazu opisującego tych młodych ludzi Foto: pixabay.com/Bobine

Nazywani są również pokoleniem "klapek i iPodów" to ze względu na umiłowanie nieformalnego stroju i urządzeń elektronicznych. A ich wysoka samoocena, egoizm i narcystyczny stosunek do siebie tłumaczy inną nazwę -  pokolenie "Ja".

- Często słyszę te zarzuty – przyznaje psycholog Matylda Walczyna, sama będąca przedstawicielką pokolenia Y. I tłumaczy, że w Polsce to przede wszystkim "pokolenie dostatku, które komuny nie pamięta". - Skomputeryzowane, żyjące na rynku globalnym. Świat dla takich ludzi nie ma granic, właściwe nie ma rzeczy niemożliwych.

Pokolenie Y - posłuchaj audycji Gabrieli Darmetko>>>

Takie podejście do życia sprawia, że pokolenie Y ma też bardzo charakterystyczne zalety. Młodzi ludzie potrafią współpracować w grupie i są kreatywni. Cenią wartości rodzinne, w badaniach stawiają je na pierwszym miejscu. Chcą dla siebie i bliskich dobrego, wygodnego i spełnionego życia.

- Nie chodzi o to, że mamy inne wartości. Podstawowe są podobne, ale inaczej opisywane. Na przykład wolność, to dla "igreków" co innego niż dla starszych pokoleń. Widać to też na podstawie takich pojęć jak poświęcenie, które dla starszych jest pozytywne, a dla pokolenia Y ma jednoznacznie negatywny wydźwięk - tłumaczy Matylda Walczyna.

Pokolenie Y to dzieci tzw. pokolenia baby boomers. - I właśnie to, jacy są rodzice z tego pokolenia, ukształtowało młodzież Y – mówi podając przykłady zachowania charakterystycznego dla pokolenia baby boomers.

W audycji mówimy też m.in. o tym, jak wygląda świat pokolenia Y, jakie niesie to z sobą szanse, a jakie zagrożenia. To dyskusja interesująca bez względu na to, do którego pokolenia należymy.

***

Tytuł audycji: Prawdę mówiąc
Prowadzi: Katarzyna Pruchnicka
Goście: Matylda Walczyna (psycholog, konsultant ds. zarządzania zasobami ludzkimi w firmie IMPACTIVE)
Data emisji: 11.05.2015
Godzina emisji: 00:05

ei/mp

Czytaj także

Pozwól innym być u siebie. Nie dyskryminuj!

Ostatnia aktualizacja: 09.03.2015 11:24
"Wszystkie jesteśmy u siebie" to hasło tegorocznej Manify. Nawiązując do niego, pytamy o osoby, które czują się wykluczone, i mówimy, jak walczyć z dyskryminacją.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Rodzina patchworkowa. Jak się odnaleźć w nowym życiu?

Ostatnia aktualizacja: 23.03.2015 14:20
W ok. 30% polskich rodzin z dziećmi brak jednego rodzica. Coraz mniej dziwi model rodziny patchworkowej, zwanej też zrekonstruowaną. Jaka to rodzina i jak funkcjonuje?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czy opłaca się być miłym dla ludzi?

Ostatnia aktualizacja: 20.04.2015 11:26
W audycji "Prawdę mówiąc" rozmawiamy o trudnej życzliwości wobec współpasażerów w komunikacji miejskiej, o szacunku i uśmiechu w urzędach, sklepach oraz wszystkich miejscach, gdzie spotykamy drugiego człowieka.
rozwiń zwiń