Szkolnictwo specjalne w Polsce. Silny filar edukacji

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Szkolnictwo specjalne w Polsce. Silny filar edukacji
Foto: Glow Images/East News

- Szkoła specjalna powinna być specjalna dla każdego dziecka indywidualnie - uważa Ewa Rajkowska, psycholog ze szkoły specjalnej w Płocku.

Posłuchaj

Jakie problemy i potrzeby ma szkolnictwo specjalne w Polsce? (Klub Trójki)
+
Dodaj do playlisty
+

Psycholog dodaje, że jeśli ktoś kocha dzieci niepełnosprawne intelektualnie, to praca z nimi jest niezwykle ciekawa i inspirująca. - Takie dzieci wymagają nieustannego powtarzania i utrwalania, co sprawia, że my musimy wciąż poszukiwać nowych sposobów uczenia. Dzięki temu, że nasze dzieciaki uczą się przez wiele zmysłów, muszą widzieć, słyszeć, dotykać, smakować, wąchać, my też mamy okazję robić różne rzeczy i bywać w miejscach, do których w innych okolicznościach byśmy nie trafili - opowiada Ewa Rajkowska.
Joanna Krawczyk, mama niepełnosprawnego dziecka przyznaje, że gdy dowiedziała się o ograniczeniach dziecka, to było jak wyrok. Jej rodzina zamknęła się w świecie niepełnosprawnych, skończyły się różne przyjaźnie i znajomości. - Zaoszczędziliśmy sobie wiele frustracji, wysyłając syna do szkoły specjalnej. Wiedzieliśmy, że tam się najlepiej odnajdzie, że ta placówka wydobędzie z niego wszystkie możliwości i potencjał - mówi mama.
***

Tytuł audycji: Klub Trójki

Prowadził: Dariusz Bugalski

Goście: Sylwia Kaczkowska, dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących Specjalnych nr 7 w Płocku; Joanna Krawczyk, mama niepełnosprawnego dziecka; Ewa Rajkowska, psycholog szkoły specjalnej w Płocku; dr Beata Rola, pracownik Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie

Data emisji: 3.12.2014
Godzina emisji: 21.07
(sm, ei)

Polecane