Jak poradzić sobie ze swoim amokiem?

Ostatnia aktualizacja: 28.03.2017 08:45
- Wymyśliłem ten akronim trochę parafrazując angielski akronim ANTS, który oznacza automatyczne negatywne myśli. Szukałem odpowiednika po polsku i wyszło mi znacznie mocniej - mówił w Trójce psycholog Jarosław Chybicki.
Audio
  • Jak poradzić sobie ze swoim amokiem? (Klub Trójki)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: beeboys/shutterstock.com

AMOK to Automatyczne Myśli o Katastrofie. Negatywne scenariusze, etykietowanie, poczucie winy i obwinianie innych…

Zdaniem Jarosława Chybickiego to szczególny stan umysłu, który wydaje się jednak dość powszechny. - To umysł przepełniony katastroficznymi myślami dotyczącymi tego, co się ma zdarzyć, zdarzyło, czy też właśnie się dzieje - tłumaczył.

Zjawisko to w pewnym sensie jest automatyczne. Co zatem można zrobić z tym naszym amokiem?! I dlaczego "królem amoków" jest obwinianie innych? Zapraszamy do wysłuchania dołączonego nagrania audycji.

***

Tytuł audycji: Klub Trójki
Prowadzi: Dariusz Bugalski
Goście: Jarosław Chybicki (psycholog i instruktor mindfulness)
Data emisji: 27.03.2017
Godzina emisji: 21.08

ei/pg


Czytaj także

O jakiej porze najlepiej funkcjonuje nasz organizm?

Ostatnia aktualizacja: 21.02.2017 12:01
- Z badań oksfordzkiej uczonej wynika, że największe ryzyko wzięcia udziału w wypadku samochodowym ponoszą kierowcy podróżujący między godz. 5 a 6 rano. Autostrady są wtedy puste, a i tak jest najgroźniej - przekonuje dr Magdalena Łużniak-Piecha, psycholog z Uniwersytetu SWPS.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Trauma przekazywana pokoleniowo

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2017 10:01
Maja Lis-Turlejska przeprowadziła badania na grupie 211 osób, które mieszkały w Polsce i przeżyły jako dzieci II wojnę światową. Wśród Polaków symptomy PTSD (zaburzenie po stresie traumatycznym) miało 30.9 proc. badanych, a wśród Żydów aż 55.6 proc.!
rozwiń zwiń