X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Czy skończył się teatr, który się wtrąca?

Ostatnia aktualizacja: 26.04.2017 23:26
- Niektórzy reżyserzy przed wejściem do teatru sprawdzają, co pojawiło się na żółtym pasku w telewizji i z tym przychodzą na próby. Mamy do czynienia z próbą dialogu teatralnego na tematy, suflowane przez dziennikarzy i polityków - mówi Jacek Kopciński, redaktor naczelny miesięcznika "Teatr".
Audio
  • Jaka jest kondycja współczesnego teatru polskiego? (Klub Trójki)
Co jest żywym źródeł inspiracji dla twórców teatralnych? Prawda, dobro i piękno czy może bieżące wydarzenia polityczne? Na zdjęciu: reżyser Krzysztof Warlikowski, Magdalena Cielecka i Andrzej Chyra
Co jest żywym źródeł inspiracji dla twórców teatralnych? Prawda, dobro i piękno czy może bieżące wydarzenia polityczne?/ Na zdjęciu: reżyser Krzysztof Warlikowski, Magdalena Cielecka i Andrzej ChyraFoto: TVP/PAP/Ireneusz Sobieszczuk

Dla wielu teatr jest dobrym miejscem do publicznej debaty, na równi z parlamentem czy mediami. O ile Jacek Kopciński jest zdania, że to dobrze, iż tak właśnie się dzieje, bo nie należy unikać konfrontacji z rzeczywistością, to z tym zdaniem nie zgadza się drugi z gości programu. Według Przemysława Skrzydelskiego zamiast sztuką teatr zajmuje się wówczas publicystyką.

- Rzeczywiście jest to największe ryzyko i to zjawisko obserwujemy od kilku lat. Zagrożeniem jest to, że teatr przestaje być spotkaniem w sprawie ważnej rozmowy, a tylko wkracza w nurt codzienności. Poza problemem tematów, polscy twórcy co najmniej od dekady kopiują formalne rozwiązania niemieckich twórców i brakuje nowych nazwisk, rzeczy oryginalnych, nowego nastawienia do sztuki - opowiada krytyk teatralny tygodnika "wSieci".

Minął czas debiutu Grzegorza Jarzyny i Krzysztofa Warlikowskiego. Jakie są szanse na odświeżenie polskiej sceny teatralnej? Czy podejmowanie tematów bieżących to błąd? Zapraszamy do wysłuchania całej dyskusji.

Audycja powstała we współpracy z Narodowym Instytutem Audiowizualnym, wydawcą serwisu Ninateka.pl.

***

Tytuł audycji: Klub Trójki
Prowadzi: Grzegorz Górny
Goście: Jacek Kopciński (redaktor naczelny miesięcznika "Teatr"), Przemysław Skrzydelski (krytyk teatralny tygodnika "wSieci")
Data emisji:
26.04.2017
Godzina emisji: 21.09

sm/ei

 

Czytaj także

Audiodeskrypcja, czyli kultura bliżej nas wszystkich

Ostatnia aktualizacja: 13.01.2017 00:00
- Dzięki audiodeskrypcji możemy zrozumieć wielowarstwowość dzieła sztuki. Ona otwiera oczy osobom niedowidzącym i niewidomym oraz sprawia, że możemy doświadczyć spektaklu na własnej skórze - mówi Barbara Szymańska, Wiceprezes Zarządu Fundacji Audiodeskrypcja.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czy sztuka współczesna jest dla dzieci?

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2017 17:50
- Sztuka współczesna pomaga lepiej zrozumieć otaczająca nas rzeczywistość. Jest też punktem wyjścia do rozmów na tematy, na które w szkole czy w domu nie ma przestrzeni - mówi Marta Skowrońska-Markiewicz z Muzeum Sztuki Nowoczesnej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czysta magia z kocim pazurem na scenie

Ostatnia aktualizacja: 21.04.2017 23:58
- Niewiele osób wierzyło w "Koty", a jednak stał się on jednym z najdłuyżej granych musicali w historii teatru muzycznego. Udział w tym spektaklu to dla mnie spełnienie marzeń - mówi Grizabella z musicalu "Koty", Joanna Ampil.
rozwiń zwiń