X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Czy jesteśmy już tylko zbiorem danych?

Ostatnia aktualizacja: 04.10.2017 13:57
Banki, operatorzy telefoniczni, dostawcy przeróżnych usług – te i wiele innych instytucji zbierają informacje na nasz temat. Czy do tego sprowadza się każdy z nas – do zapisanych w systemach informatycznych ciągów zer i jedynek?
Audio
  • Czy jesteśmy już tylko zbiorem danych? (Klub Trójki)
zdj. ilustracyjne
zdj. ilustracyjneFoto: Shutterstock.com

– Nie ma dobrej definicji big data. My to określaliśmy jako te informacje, z którymi nie radzą sobie arkusze kalkulacyjne. Każdy z nas zostawia takie informacje cały czas korzystając z internetu, karty bankomatowej czy biletu miesięcznego – mówi Vadim Makarenko. Takie dane mogą być wykorzystywane przez zbierające je firmy na przykład do personalizowania ich ofert dla nas. Niestety, mogą być też wykorzystane przez nieuczciwych ludzi i instytucje.

Jak zaawansowane są prace i badania nad big data? – Jeśli potraktować to jako dziedzinę nauki, to można powiedzieć, że jesteśmy na takim etapie rozwoju jak fizyka klasyczna przed Newtonem – dodaje Andrzej Garapich. Big data będzie się rozwijało i jest to nieuniknione. Jak wpłynie to na nasze życie? W jaki sposób dbać o swoje dane w sieci? Tego można się dowiedzieć z dołączonego nagrania. Zapraszamy.

Audycja powstała we współpracy z Filmoteką Narodową – Instytutem Audiowizualnym.

***

Tytuł audycji: Klub Trójki
Prowadzi: Tomasz Rożek
Goście: Vadim Makarenko (szef działu danych Gazety Wyborczej, założyciel serwisu BIQdata), Andrzej Garapich (ekspert internetowy)
Data emisji:
3.10.2017
Godzina emisji: 21.08

ml/ab

Czytaj także

"Cyfrowy łupież". Też go zostawiasz w internecie?

Ostatnia aktualizacja: 01.02.2017 10:50

- Są informacje, które wpisujemy na portalach internetowych czy w e-mailach, ale najcenniejszy [dla firm pozyskujących dane - red.] jest nasz "cyfrowy łupież", metadane - mówiła w Trójce o inwigilacji internetowej szefowa Fundacji Panoptykon, Katarzyna Szymielewicz.

rozwiń zwiń

Czytaj także

Data science - przyszłość biznesu

Ostatnia aktualizacja: 17.08.2017 10:30
Arkadiusz Ekiert jak zwykle przygotował dla naszych słuchaczy garść ciekawostek ze świata technologii, biznesu i nauki.
rozwiń zwiń