X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Jak muzyka zrasta się z obrazem w kinie?

Ostatnia aktualizacja: 03.07.2018 22:00
"Trainspotting" bez "Lust for Life"? "Swobodny jeździec" bez "Born to be Wild"? "Pulp Fiction" bez… właściwie każdej piosenki, która znalazła się na ścieżce dźwiękowej?
Audio
  • Czym byłoby kino bez muzyki filmowej? (Klub Trójki)
Uma Thurman iJohn Travolta wfilmie Pulp Fiction
Uma Thurman i John Travolta w filmie "Pulp Fiction"Foto: mat. promocyjne/YouTube

W "Klubie Trójki" odbyło się spotkanie na pograniczu kina i muzyki. Jak dobrać piosenkę tak, żeby na stałe zrosła się z obrazem? Którzy reżyserzy szczególnie dbają o kompilowanie ścieżek dźwiękowych swoich filmów? Jak wygląda dobieranie gotowej muzyki do obrazu?

– Mój osobisty guru to Quentin Tarantino. Powiedział kiedyś: "kluczem do muzyki w filmie jest to, by scena tak zgrała się z muzyką, żeby po jej zobaczeniu widz nie kojarzył danego utworu już z niczym innym". Z filmów Tarantino możemy złożyć kilka świetnych składanek muzycznych, a słuchając każdej z piosenek możemy oczami wyobraźni zobaczyć powiązaną z nią scenę – mówi Paweł Juzwuk.

Jacy twórcy kina najlepiej wykorzystują w swojej twórczości muzykę? Zapraszamy do wysłuchania dołączonego nagrania.

***

Tytuł audycji: Klub Trójki
Prowadzi: Katarzyna Borowiecka
Goście: Paweł Juzwuk (konsultant muzyczny przy filmach "Ostatnia rodzina", "Córki dancingu", "Baby Bump"), Mariusz Gradowski (muzykolog)
Data emisji: 3.07.2018
Godzina emisji: 21.07

ml/ab

Czytaj także

Uniwersum Marvela zmieniło Hollywood?

Ostatnia aktualizacja: 13.05.2018 15:00
– Za nami 10 lat z uniwersum Marvela. Do tej pory nie było czegoś takiego. Kevin Feige zbudował je od podstaw, dokładał kolejnych superbohaterów, kolejne solowe filmy, potem bohaterowie spotykali się w kolejnych częściach "Avengers". To wszystko się ze sobą kleiło, każdy film wnosił nową konwencję – ocenia krytyk filmowy Łukasz Muszyński.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Nieposkromiona Grace Jones. Wyjątkowy film o artystce

Ostatnia aktualizacja: 27.05.2018 15:00
– Ona jest nieposkromiona nie tylko na scenie, nawet bez kostiumu i rekwizytów ma wielką siłę. Grace Jones na scenie to tylko manifestacja tego, co chce przekazać publiczności, na co pozwala jej kontekst teatralny, a nie pozwala codzienność – ocenia dokumentalistka Sophie Fiennes.
rozwiń zwiń