Big beat okiem badacza

Ostatnia aktualizacja: 22.01.2019 22:15
Mocne uderzenie, big beat, muzyka młodzieżowa – o tym, jak w Polsce przyjmował się i rozwijał rock’n’roll, rozmawialiśmy w "Klubie Trójki".
Audio
  • Jak w Polsce rozwijał się big beat? (Klub Trójki)
Czesław Niemen, 1975 rok
Czesław Niemen, 1975 rokFoto: Narodowe Archiwum Cyfrowe

Okładka książki  "Big beat. Style i gatunki polskiej muzyki młodzieżowej 1957-1973" Okładka książki "Big beat. Style i gatunki polskiej muzyki młodzieżowej 1957-1973"

Naszym gościem był dr Mariusz Gradowski, autor książki "Big beat. Style i gatunki polskiej muzyki młodzieżowej 1957-1973". Dr Gradowski szuka odpowiedzi na fundamentalne pytania dotyczące kultury muzycznej: czym w istocie było zjawisko grupujące wokół siebie określoną społeczność, wywołujące określone formy zachowań społecznych i reakcje jego otoczenia, jak się zmieniało oraz jakie finalnie stanowiło dziedzictwo dla następnego pokolenia odbiorców muzyki rozrywkowej.

– Muzyka młodzieżowa lat 60. była rzeczywiście tworzona przez nastolatków. Bardzo rzadko studentów. Dominacja licealistów była dojmująca. To trochę inna wrażliwość. To jeszcze ci nastolatkowie, którzy nie mają za sobą rewolucji seksualnej, która w tym czasie dokonuje się w Stanach Zjednoczonych – mówił dr Mariusz Gradowski. 

Zapraszamy do wysłuchania dołączonej audycji, w której zaprezentowaliśmy sporą porcję muzyki.

***

Tytuł audycji: Klub Trójki
Prowadzi: Katarzyna Borowiecka
Gość: dr Mariusz Gradowski (autor książki "Big beat. Style i gatunki polskiej muzyki młodzieżowej 1957-1973")
Data emisji: 22.01.2019
Godzina emisji: 21.11

mat. prasowe/kw/mk

Czytaj także

Musical - gatunek trudny i bliski sercu widza

Ostatnia aktualizacja: 23.12.2016 22:01
- Fan musicalu ma zawsze dużo propozycji do obejrzenia. Jest to trudny, ale bliski sercu widzów gatunek - mówi krytyk filmowy i miłośnik musicali Michał Oleszczyk.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak muzyka zrasta się z obrazem w kinie?

Ostatnia aktualizacja: 03.07.2018 22:00
"Trainspotting" bez "Lust for Life"? "Swobodny jeździec" bez "Born to be Wild"? "Pulp Fiction" bez… właściwie każdej piosenki, która znalazła się na ścieżce dźwiękowej?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wszystkie miłości Mai Berezowskiej

Ostatnia aktualizacja: 21.01.2019 22:00
"Ach, gdybym była panią Mają, pachnącą skórę miałabym, tańczyłabym wciąż, choć nie grają, a w głowie szum i rym cym cym" – pisała o naszej bohaterce Agnieszka Osiecka.
rozwiń zwiń