X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Jaki znak twój?

Ostatnia aktualizacja: 11.12.2019 22:00
Trudno w jednym słowie zawrzeć charakter i cel jakiejś organizacji, przedsiębiorstwa czy marki.
Audio
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/Dragon Images

Natomiast w jednym graficznym znaku jest to możliwe – o ile został odpowiednio zaprojektowany. Jakie cechy musi spełniać znak zwany logiem? Co sprawia, że staje się powszechnie rozpoznawalny, lubiany, przetwarzany w różnych parafrazach w masowej kulturze (najczęściej)? Jakie emocje wywołują niektóre znaki graficzne?

– Znak, jako najmniejsza forma grafiki użytkowej, występuje na usługach celu, czyli identyfikacji. Logo nie sprzedaje żadnej marki. Ono czerpie swoją siłę ze znaczenia, jakie nadaje mu produkt – mówi Michał Warda, historyk sztuki z Muzeum Plakatu w Wilanowie. 

– To nie jest tak, że logo samo uniesie produkt. Jeśli jest dobrze zaprojektowane, to będzie tylko pomagać produktowi – podkreśla Ewa Stiasny, graficzka i współzałożycielka wydawnictwa Dwie Siostry.– Z pewnością są takie loga, które są obecne w sferze publicznej – dodaje filozof i krytyk sztuki Konstanty Szydłowski.

Niektóre można określić jako zimne, intelektualne; inne są ciepłe, budzące serdeczne, familiarne skojarzenia. Co dzieje się z najpopularniejszymi logotypami? Stają się "własnością ogółu" czy są zarezerwowane dla zamawiającej firmy? Co z prawami autorskimi? Zapraszamy do wysłuchania dołączonego nagrania audycji.

***

Tytuł audycji: Klub Trójki
Prowadzi: Monika Małkowska
Goście: Ewa Stiasny (graficzka, współzałożycielka wydawnictwa Dwie Siostry), Michał Warda (historyk sztuki z Muzeum Plakatu w Wilanowie), Konstanty Szydłowski (filozof, krytyk sztuki, kurator)
Data emisji: 11.12.2019
Godzina emisji: 21.09

kw/kr

Czytaj także

Jak zapamiętano twórczość Bohdana Butenki?

Ostatnia aktualizacja: 30.10.2019 22:00
16 października zmarł Bohdan Butenko. Ma fanów rekrutujących się z co najmniej trzech pokoleń. Są tacy, którym wszelkie rysowanie kojarzy się z sygnaturą "Butenko pinxit".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Malowanie na ekranie

Ostatnia aktualizacja: 12.11.2019 22:00
Biografie wielkich twórców zawsze wzbudzały zainteresowanie – a zaczął je spisywać Giorgio Vasari w połowie XVI wieku, zdobywając informacje bezpośrednio od artystów bądź posiłkując się relacjami innych, niekiedy nie gardząc informacjami mniej wiarygodnymi, ocierającymi się o "wieści gminne".
rozwiń zwiń

Czytaj także

W Polsce jak w Ameryce

Ostatnia aktualizacja: 27.11.2019 22:00
Tęskniliśmy za "amerykanizacją" naszego życia i pracy – i oto stało się!
rozwiń zwiń