X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Czy nauka pisania jest jeszcze potrzebna?

Ostatnia aktualizacja: 31.01.2018 11:10
W dobie komputerów, smartfonów czy tabletów, coraz rzadziej piszemy ręcznie. Jak to wygląda wśród dzieci? Czy ważna jest nauka pisania? 
Audio
  • Czy nauka pisania jest jeszcze potrzebna? (Godzina wychowawcza/Trójka)
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: Shutterstock.com/Cait Eire

shutterstock_785342815 leśne przedszkole 1200.jpg
Dlaczego warto wybrać dla dziecka leśne przedszkole?

– To, co warto wiedzieć, gdy wprowadzamy dzieci w umiejętność pisania, że one z literami i tekstem spotykają się na co dzień. Są w ich życiu codziennym. Warto pamiętać również, że trzeba dawać im okazję do konstruowania swojej umiejętności, a nie tylko kopiowania wzorów, które otrzymują od nauczyciela – stwierdziła prof. Małgorzata Żytko z Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. 

Kiedy dokładnie zacząć wprowadzać dziecko do nauki pisania? – Jeżeli maluchy zaczynają zadawać pytania typu: co tutaj jest napisane? Próbują też tworzyć pewne napisy, to wtedy jest to początek umiejętności. Wtedy dzieci zaczynają rozumieć, że człowiek przekazuje informację za pomocą znaków – podkreśliła prof. Małgorzata Żytko.  

Czy w dobie nowych technologii piszemy coraz rzadziej? Zapraszamy do wysłuchania audycji, w której poruszono także problem nauki matematyki.  

***

Tytuł audycji: Godzina wychowawcza 
Prowadzi: 
Katarzyna Pruchnicka
Goście: prof. Małgorzata Żytko (Wydział Pedagogiczny, Uniwersytet Warszawski), Małgorzata Grymuza (ekspert szkół matematyki, MathRiders Polska)
Data emisji: 30.01.2018
Godzina emisji: 23.07

kw

Czytaj także

Dla kogo jest kosmos? To proste. Dla dziewczynek!

Ostatnia aktualizacja: 08.11.2017 17:00
– Mam przed sobą kosmos. Jest on piękny, cudowny, kolorowy, ale nie różowy. Jest to magazyn "Kosmos dla dziewczynek" – mówi Katarzyna Pruchnicka, prowadząca audycję "Godzina wychowawcza".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Dlaczego warto wybrać dla dziecka leśne przedszkole?

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2018 11:26
W Polsce coraz częściej powstają leśne przedszkola. Czym się różnią od tych powszechnie nam znanych i dlaczego warto wysłać swoją pociechę do takiej placówki? 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak wychowywać dziecko z zespołem Aspergera?

Ostatnia aktualizacja: 17.01.2018 01:00
Jak żyje się rodzinie, w której jedno z dzieci cierpi na zespół Aspergera? Gościem Katarzyny Pruchnickiej była mama Tymka, która opowiadał o tym, jak pokonuje codzienne trudności.
rozwiń zwiń