Dlaczego latamy wolniej niż w 2003 roku?

Ostatnia aktualizacja: 24.09.2016 20:00
- Im samolot jest wyżej, tym pilot ma mniejszą możliwość regulacji prędkości - tłumaczy techniczne aspekty latania dr inż. Maciej Zasuwa z Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej.
Audio
  • Dlaczego latamy wolniej niż w 2003 roku? (Terminal Trzeci/Trójka)
W tym odcinku tłumaczymy zasady działania samolotu
W tym odcinku tłumaczymy zasady działania samolotuFoto: Pixabay

Gdy samolot leci ze zbyt niską prędkością, nie jest w stanie utrzymać się w powietrzu. Gdyby natomiast leciał za szybko, jego konstrukcja mogłaby ulec zniszczeniu.

W audycji poznajemy odpowiedź na pytanie, dlaczego dziś lata się wolniej niż jeszcze w 2003 roku oraz jaki jest powód tego, że pasażerom podaje się inną prędkość niż ta, którą rejestrują piloci.

***

Tytuł audycji: Terminal trzeci
Autor: Jan Niebudek
Data emisji:
24.09.2016
Godzina emisji:
6.38

fbi/mk

Czytaj także

Luksus w samolocie, czyli klasa biznes od kuchni

Ostatnia aktualizacja: 06.08.2016 13:00
- Jeśli lot jest w nocy, to pasażer klasy biznes może liczyć na piżamę, cieplejszy koc i wygodniejszą poduszkę niż w klasie ekonomicznej - przyznaje Dominik Sipiński z portalu Pasażer.com.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Boeing 737 - prawdziwa ikona lotnictwa

Ostatnia aktualizacja: 20.08.2016 14:03
Po raz pierwszy w cyklu opowiadamy o jednym, konkretnym modelu samolotu. To prawdziwy symbol lotnictwa.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Airbus 320 w bokserskim pojedynku

Ostatnia aktualizacja: 10.09.2016 13:09
Airbus 320 to europejska odpowiedź na dominację amerykańskiego Boeinga 737. - Ten pojedynek można porównać do walki dwóch bokserów - uważa Grzegorz Sobczak z magazynu "Skrzydlata Polska".
rozwiń zwiń