Overbooking. Czy linie lotnicze mogą nas wyrzucić z samolotu?
2017-04-22, 11:04 | aktualizacja 2017-06-17, 10:06
Do takiego zdarzenia doszło w samolocie linii United Airlines na trasie z Chicago do Louisville. 69-letni lekarz, David Dao, jako jeden z czterech pasażerów, został poproszony o ustąpienie miejsca, na którym już siedział.
Posłuchaj
To rutynowa praktyka linii lotniczych, które sprzedają więcej miejsc niż może pomieścić samolot. Ze statystyk wynika bowiem, że ludzie często nie docierają na lot, na przykład z powodu nagłej choroby. Kiedy jednak frekwencja rzeczywiście wynosi ponad 100 procent, zaczyna się problem.
W takiej sytuacji linia szuka ochotników, oferując najczęściej finansowe zachęty. Kiedy ochotników brak, "ofiarę" znajduje się w drodze losowania.
Tak było i tym razem. David Dao otrzymał od linii United Airlines najpierw propozycję zmiany terminu lotu na następny dzień, noclegu w hotelu oraz finansowej rekompensaty. Mężczyzna odmówił jednak opuszczenia pokładu, gdyż - jak mówił - spieszył się do swoich pacjentów.
Wtedy wdrożono środki, które zbulwersowały opinię publiczną na całym świecie.
Źródło: YouTube.com
Pasażera ostatecznie przeproszono. Przeprosiny odebrał w szpitalu w Kentucky, w którym dochodził do siebie po całej sytuacji... Mężczyzna będzie domagał się odszkodowania od linii United Airlines.
Zapraszamy do wysłuchania całego nagrania audycji, w której mówiliśmy także o tym, które linie lotnicze (i dlaczego) nie cieszą się uznaniem pasażerów.
***
Tytuł audycji: Terminal trzeci
Autor: Jan Niebudek
Data emisji: 22.04.2017
Godzina emisji: 8.45
kh/mk