Overbooking. Czy linie lotnicze mogą nas wyrzucić z samolotu?

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2017 11:04
Do takiego zdarzenia doszło w samolocie linii United Airlines na trasie z Chicago do Louisville. 69-letni lekarz, David Dao, jako jeden z czterech pasażerów, został poproszony o ustąpienie miejsca, na którym już siedział.
Audio
  • Overbooking. Czy linie lotnicze mogą nas wyrzucić z samolotu? (Terminal trzeci/Trójka)
Samolot linii lotniczych United Airlines
Samolot linii lotniczych United AirlinesFoto: Pixabay.com

To rutynowa praktyka linii lotniczych, które sprzedają więcej miejsc niż może pomieścić samolot. Ze statystyk wynika bowiem, że ludzie często nie docierają na lot, na przykład z powodu nagłej choroby. Kiedy jednak frekwencja rzeczywiście wynosi ponad 100 procent, zaczyna się problem.

W takiej sytuacji linia szuka ochotników, oferując najczęściej finansowe zachęty. Kiedy ochotników brak, "ofiarę" znajduje się w drodze losowania.

Tak było i tym razem. David Dao otrzymał od linii United Airlines najpierw propozycję zmiany terminu lotu na następny dzień, noclegu w hotelu oraz finansowej rekompensaty. Mężczyzna odmówił jednak opuszczenia pokładu, gdyż - jak mówił - spieszył się do swoich pacjentów.

Wtedy wdrożono środki, które zbulwersowały opinię publiczną na całym świecie. 

Źródło: YouTube.com

Pasażera ostatecznie przeproszono. Przeprosiny odebrał w szpitalu w Kentucky, w którym dochodził do siebie po całej sytuacji... Mężczyzna będzie domagał się odszkodowania od linii United Airlines.

Zapraszamy do wysłuchania całego nagrania audycji, w której mówiliśmy także o tym, które linie lotnicze (i dlaczego) nie cieszą się uznaniem pasażerów.

***

Tytuł audycji: Terminal trzeci
Autor: Jan Niebudek
Data emisji:
22.04.2017
Godzina emisji:
8.45

kh/mk

Czytaj także

Reklamy linii lotniczych. Czym kuszą przewoźnicy?

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2016 16:51
Jakie chwyty reklamowe stosują linie lotnicze, by przekonać podróżujących do tego, aby to właśnie z ich oferty skorzystali?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Skąd się biorą godziny szczytu na lotniskach?

Ostatnia aktualizacja: 04.02.2017 11:12
Godziny szczytu to umowne określenie czasu największego natężenia ruchu na lotniskach. Na każdym kontynencie występują o różnych porach.
rozwiń zwiń