Czy bieganie pomaga w grze w tenisa?

Ostatnia aktualizacja: 14.08.2014 17:56
Jak buduje się formę dzięki bieganiu? W jakim stopniu wykorzystuje się bieganie w innych dyscyplinach sportu? Opowiada o tym w audycji "Biegam, bo lubię" były tenisista, obecnie trener, Lech Sidor.
Audio
  • Czy bieganie pomaga w grze w tenisa? (Biegam, bo lubię/Trójka)
Hiszpan Roberto Bautista Agut podczas meczu z Francuzem Gaelem Monfilsem w Linder Tennis Center w Mason, USA
Hiszpan Roberto Bautista Agut podczas meczu z Francuzem Gaelem Monfilsem w Linder Tennis Center w Mason, USAFoto: EPA/TANNEN MAURY

Według Lecha Sidora istnieje definicja dobrego tenisisty: najpierw nogi, potem głowa, a dopiero potem ręka. - Jeśli chodzi o bieganie, jako sport uzupełniający, to my biegamy, żeby zyskać wytrzymałość, dynamikę i szybkość. Są odpowiednie ćwiczenia na każdy ten dział - opowiada.

Pharrell Williams znów wygrywa BiegowąListęPrzebojów!
Dodaje, że tenisiści trenują bieganie dość specyficznie. - Przebiegamy duże dystanse podczas długich meczów, ale są to krótkie sprinty. Takie interwały, które mają między sobą 20 sekund przerwy. Gemy mogą trwać od 2-3 do kilkunastu minut. Jesteśmy narażeni na napięte bieganie. To nie jest bieganie luźne, gdy rytm jest stały - twierdzi.
- Przede wszystkim na korcie ćwiczymy zmiany kierunków, powroty do punktów wyjścia. Zbieramy piłki w odpowiedniej kolejności, w odpowiednich odstępach czasu. Jeśli chodzi o przygotowanie siłowe, to biegamy pod górę na krótkich dystansach. Cała sylwetka musi współpracować, całe ciało jest zaangażowane. Efekty przychodzą bardzo szybko po takim treningu, ale trzeba go umiejętnie dozować - mówi Lech Sidor.

Audycji "Biegam, bo lubię" można słuchać w każdy czwartek o godz. 17.20. Przygotowują ją Paweł Januszewski i Krzysztof Łoniewski.

(mp, ac)

Czytaj także

Jak biegać w taki upał?

Ostatnia aktualizacja: 31.07.2014 17:46
Trzeba robić to z głową. Zacznijmy od nawadniania. Maratończyk Mariusz Giżyński podpowiada, że trzeba pić małymi porcjami, ale często. - Trzeba pamiętać, że gdy odczuwamy pragnienie, jest za późno. Nawet mała utrata wody powoduje duży spadek wydajności pracy i kondycji fizycznej - dodaje.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Krok po kroku, czyli jak zwiększać przebiegnięty dystans

Ostatnia aktualizacja: 07.08.2014 17:49
Każdy z biegaczy, zwłaszcza na początku przygody, stawia sobie za cel, żeby podwajać dystans: zamiast kilometra przebiec dwa, potem zamiast dwóch - cztery itd. Jak robić to z głową? Podpowiada Marek Dudziński - redaktor naczelny miesięcznika "Runner's World".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ultramaratończycy, czyli jak wybiegać marzenia

Ostatnia aktualizacja: 12.08.2014 20:00
Andrzej Gondek i Marek Wikiera, Daniel Lewczuk i Marcin Żuk startują w ultramaratonach w niezwykle trudnych warunkach. Na 4 pustyniach, na 4 kontynentach świata. Rokrocznie startuje w nich ok. 400 zawodników z całego świata
rozwiń zwiń