Korzyści płynące z regularnego ruchu

Ostatnia aktualizacja: 15.02.2019 18:00
"Sedentaryzm" to coś, z czym wbrew pozorom wielu z nas spotyka się na codzień. Siedzący tryb życia, bo o nim tu mowa, potrafi skutkować wieloma problemami z naszym zdrowiem.
Audio
  • Zgubny wpływ sedentaryzmu (Biegam, bo lubię/Trójka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock.com/Elnur

– Nie chodzi tu o samo siedzenie, a o to ile czasu spędzamy w bezruchu. Jesli mamy siedzieć 8 godzin dziennie w pracy, to nie byłoby problemem, gdybyśmy dzielili to na mniejsze części. Przykładowo: 40 minut siedzenia, potem 10 minut poruszania się – to może całkowicie zmienić nasze funkcjonowanie – mówi dr. Maciej Tabiszewski

W jaki sposób możemy zrekompensować sobie zgubny wpływ siedzącego trybu życia? Co może nam w tym pomóc? Zapraszamy do wysłuchania audycji.

***

Tytuł audycji: Biegam, bo lubię
Prowadzą: Krzysztof Łoniewski 
Gość: dr. Maciej Tabiszewski (ortopeda)
Data emisji: 14.02.2019
Godzina emisji: 17.20

ml

Czytaj także

Jak ważna jest dieta przy wysiłku fizycznym?

Ostatnia aktualizacja: 22.11.2018 17:57
– Klucz do sukcesu to aktywność plus zdrowa dieta. Zdecydowanie trzeba to łączyć – tłumaczy dietetyk, Hanna Stolińska-Fiedorowicz.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak przygotować się do zimowego biegania?

Ostatnia aktualizacja: 30.11.2018 06:49
Robi się coraz chłodniej, ale to nie oznacza, że musimy przestać biegać. Jak zabezpieczyć swoją skórę przed chłodem i wilgocią? 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak biega się w tlenie i w długu tlenowym?

Ostatnia aktualizacja: 06.12.2018 19:20
Tlen jest podstawowym środkiem treningowych niezależnie od stopnia zaawansowania biegaczy. Zatem na czym polega bieganie w tlenie i długu tlenowym?
rozwiń zwiń