Trening 3 w 1, czyli jak zostać triatlonistą

Ostatnia aktualizacja: 23.01.2020 17:30
– Dobra wiadomość dla biegaczy jest taka, że wydolność wypracowana na biegu mocno przekłada się na rower i łatwiej jest od niego zacząć – mówi triatlonista amator Tomasz Pietruszka. 
Audio
  • Jak dołączyć do treningu biegowego pływanie i rower? (Biegam, bo lubię/Trójka)
Grafika ilustracyjna
Grafika ilustracyjnaFoto: shutterstock.com/Maridav

– Trzeba zrezygnować z kilku jednostek biegowych w tygodniu, a w ich miejsce dołożyć rower i pływanie. Najlepiej skonsultować to z osobą, która ma już w tym trochę doświadczenia albo z trenerem. Dużo planów treningowych jest w internecie – radzi gość audycji.

By rozpocząć przygodę z triatlonem, warto kupić (lub wypożyczyć) podstawowy sprzęt. Do pływania przydadzą nam się okulary i pianka, do jazdy – rower czasowy lub szosowy, a do biegania – odpowiednie buty, które każdy regularny biegacz już posiada.

Jak podkreśla Tomasz Pietruszka, od ilości przebiegniętych kilometrów i wysokiego tempa ważniejsza jest technika – Warto zaangażować profesjonalistę, który już na początku wyeliminuje błędy. Jak zacznie się pływać dużo i źle, to potem trudno zmienić nawyki.

Zdjęcie ilustracyjne  Foto: shutterstock.com/Triathlon Zdjęcie ilustracyjne Foto: shutterstock.com/Triathlon

Historia oficjalnych zawodów triatlonowych zaczęła się już we wrześniu 1974 roku w San Diego w Stanach Zjednoczonych. Zawodnicy podjęli się przepłynięcia ponad 450 metrów, przejechania rowerem 8 kilometrów, a następnie przebiegnięcia około 10 kilometrów. Pierwsze zawody triatlonowe w Polsce odbyły się 10 lat później w Kiekrzu pod Poznaniem. Do dyscyplin olimpijskich triathlon zaliczono w 2000 roku.

***

Tytuł audycji: Biegam, bo lubię
Prowadzi: Krzysztof ŁoniewskiPaweł Januszewski
Gość: Tomasz Pietruszka (triathlonista amator)
Data emisji: 23.01.2020 
Godzina emisji: 17.22

kr

Czytaj także

Warto czasem zwolnić, czyli kilka słów o maszerowaniu

Ostatnia aktualizacja: 07.11.2019 17:35
– Nawet zawodowi biegacze stosują marsze, które służą zwiększeniu wydolności fizycznej. Dzięki temu organizm lepiej adaptuje się do większego wysiłku – wyjaśnia dr Wojciech Słowiński, ortopeda Enel-Sport, ekspert medyczny Wings for Life World Run w Polsce.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Do Sparty i z powrotem

Ostatnia aktualizacja: 14.11.2019 17:35
– Planuję biec bez snu, ile się da, dopóki nie wymuszą na mnie tego warunki – mówi ultramaratończyk, Łukasz Sagan, który 15 listopada nad ranem rozpocznie swój drugi Bieg Filippidesa.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wyścig z pumą i samym sobą. "Ultrabiografia" Piotra Hercoga

Ostatnia aktualizacja: 21.11.2019 17:30
– "Ultrabiografia" to książka głównie o różnych przygodach, które mi się przytrafiły, ale ktoś spostrzegawczy będzie mógł wyciągnąć z niej dużo wniosków – zdradza ultramaratończyk górski i trener, Piotr Hercog.
rozwiń zwiń