Co jeść, aby wzmocnić odporność?

Ostatnia aktualizacja: 17.09.2020 17:30
Najwyższy czas, aby nie tylko treningiem, ale także jedzeniem zacząć budować naszą odporność przed nadchodzącą jesienią i zimą. Co radzi dietetyk?
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Yummypic/Shutterstock

– Warto mieć dobrą odporność jesienią, aby nie wstrzymywać treningów biegowych – mówi dietetyk dr Hanna Stolińska-Fiedorow. – Warto zadbać o regularność posiłków oraz dobry ich skład: dużo warzyw i owoców, szczególnie tych bogatych w witaminę C, bo to ona odpowiada za odporność – tłumaczy.


Posłuchaj
02:15 2020_09_17-17-17-57_PR3_Biegam_bo_lubię.mp3 Co jeść, aby wzmocnić odporność przed jesienią i zimą? (Biegam, bo lubię/Trójka)

– Polecam szczególnie jagody camu camu, taki superfood, który zawiera najwięcej witaminy C. Dodatkowo natkę pietruszki, paprykę, na którą jest teraz sezon, i dużą ilość surowych warzyw – dodaje specjalistka.

***

Tytuł audycji: Biegam, bo lubię
Prowadzi: Krzysztof Łoniewski
Gość: dr Hanna Stolińska-Fiedorow (dietetyk)
Data emisji: 17.09.2020
Godzina emisji: 17.17

pr/mk

Czytaj także

Mobilność, stabilność i wzmocnienie, czyli aktywny przerywnik dnia

Ostatnia aktualizacja: 02.04.2020 17:30
Zgodnie z zaleceniami rządu, od 1 kwietnia uprawianie joggingu nie jest możliwe, a skumulowana energia u osób przyzwyczajonych do codziennych treningów musi przecież znaleźć jakieś ujście.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak prawidłowo wzmacniać nogi?

Ostatnia aktualizacja: 28.05.2020 17:26
Jeżeli komuś się wydaje, że samo bieganie wzmacnia nogi, jest w grubym błędzie. Co więc zrobić, aby trening tej części ciała był skuteczny? O tym opowiada w audycji dr Remigiusz Rzepka.
rozwiń zwiń