Rolowanie mięśni. Relaks nie tylko dla biegaczy

Ostatnia aktualizacja: 08.04.2021 17:25
Rolowania to temat ciągle niedoceniany przez wielu biegaczy. Na czym polega? Jak go wykonywać i na co uważać?
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock/Microgen

Rolowanie mięśni owiane jest wieloma mitami. Które z nich są prawdą? – Do tematu można podejść naukowo i skorzystać z wyników badań, które obrazują, jak powinniśmy się rolować, w zależności od rodzaju wykonywanego treningu. Moim zdaniem taka aktywność jest wskazana po wysiłku siłowym. Jeśli ktoś dobrze czuje się z rolowaniem także po innych aktywnościach, również może je wykonywać. Dla biegaczy rolowanie powinno być ważne szczególnie przed treningiem. To czynność, która wpływa na uelastycznienie tkanek, nawodnienie i zwiększenie swobody ruchu. Wykonywane po bieganiu przyczynia się do zwiększenia metabolizmu i szybszej regeneracji – wyjaśniał Dominik Dyhdalewicz, trener przygotowania motorycznego.

Posłuchaj
04:12 PR3_MPLS 2021_04_08-17-18-38_rolowanie.mp3 Rolowanie mięśni. Czy warto? (Biegam, bo lubię/Trójka)

Gdzie szukać porad?

– Myślę, że internet stwarza nam takie możliwości, że wystarczy wpisać interesujące nas zagadnienie i w dosłownie kilka minut jesteśmy w stanie bardzo wiele się dowiedzieć. Rolowanie to nie wiedza tajemna. To prosta czynność. Nie można jednak polecić jednych uniwersalnych rolek. Każdy powinien używać takich, jakie bardziej mu odpowiadają. Dla jednych są to rolki miękkie, dla innych twarde. To kwestia bardzo indywidualna. Podobnie jak to, czy rolowanie powinno boleć, czy nie – tłumaczył gość "Biegam, bo lubię". 

Techniki rolowania - rolowanie dla biegaczy | Anatomia Biegania #43 / Anatomia Biegania

Ból można rozwałkować

– Rolowanie sprawia, że po biegu nogi nie są jak z gliny. To świetny początek regeneracji. Wielu ekspertów dodaje też, że po treningu biegowym warto wziąć prysznic, zmieniając na przemian temperaturę wody – podsumował Krzysztof Łoniewski. 


ROLOWANIE NA CAŁE CIAŁO + WSZYSTKO CO MUSISZ WIEDZIEĆ | Codziennie Fit / Codziennie fit


***

Tytuł audycji: Biegam, bo lubię
Prowadzi: Krzysztof Łoniewski
Goście: Dominik Dyhdalewicz (trener przygotowania motorycznego)
Data emisji: 08.04.2021
Godzina emisji: 17.18

 

Czytaj także

Przebieżka – niesłusznie lekceważona

Ostatnia aktualizacja: 25.03.2021 17:30
Przebieżka, choćby nawet 30-minutowa, to ważny, choć często lekceważony element treningu. A przecież taki trucht można wykorzystać w wieloraki sposób, zależnie od celów, jakie przed sobą postawimy.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czerpać czystą przyjemność z ruchu. Kiedy i gdzie się chce

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2021 17:27
Nietrudno zauważyć, że biegi masowe zniknęły z widnokręgu. Póki nie powrócą, warto rozejrzeć się za biegowymi imprezami wirtualnymi. Jedną z nich jest "Biegam z czystą przyjemnością", której organizatorem jest Polska Agencja Antydopingowa.
rozwiń zwiń