Treningi jesienne. Jak zmienić dietę?

Ostatnia aktualizacja: 16.09.2021 17:19
– Na pewno zwiększyłabym ilość witaminy C i niezbędnych kwasów tłuszczowych omega-3 jedno i wielonienasyconych. Jeśli biegacz lubi tłuste ryby: łososia, makrelę, śledzia, szprotki, śmiało, niech się zajada – radzi dietetyczka Sylwia Maksym.
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Alliance Images/Shutterstock

shutterstock bieg błoto 1200.jpg
Łemkowyna Ultra-Trail, czyli bieg dla najwytrwalszych

Tłusta ryba powinna trafić do diety raz, dwa razy w tygodniu. Doskonałym jej codziennym uzupełnieniem będą orzechy, np. włoskie, chia, czy sezam. 


Posłuchaj
02:50 2021_09_16 17_19_02_PR3_Biegam_bo_lubie.mp3 Jak zmodyfikować dietę, żeby dobrze biegać jesienią i zimą? (Biegam, bo lubię/Trójka)

 

– Zawsze myśląc o sportowcu, nawet jeśli jest to amator, myślimy tylko o białku i węglowodanach, a tłuszcze też są ważne, bo to one regenerują. Teraz musimy naprawdę bardzo zadbać o nasz organizm, żeby był cały czas efektywny, nie tylko jesienią i zimą, ale żebyśmy też dobrze weszli w okres wiosny – wyjaśnia rozmówczyni Krzysztofa Łoniewskiego. 

TRENING NA CZCZO - LEPSZE SPALANIE CZY NIE? OBALAM MITY | Codziennie Fit/Codziennie fit

W audycji rozmawialiśmy wyjątkowo nie tylko o bieganiu. Igor Błachut przygotował coś specjalnego dla Trójkowych słuchaczy, jednocześnie miłośników biegów na orientację – rowerowy rajd, także z kompasem w ręku, w warszawskiej Falenicy. – To impreza rowerowa otwarta dla wszystkich niezależnie od wieku czy biegłości w poruszaniu się rowerem. Tras do wyboru jest kilka, zróżnicowanych pod względem długości i trudności nawigacyjnej – wylicza zalety ekspert "Biegam, bo lubię". Zasady, podobnie jak w przypadku biegów na orientację, obejmują pokonanie trasy i zaliczenie punktów kontrolnych. 

***

Tytuł audycji: Biegam, bo lubię
Prowadzi: Krzysztof Łoniewski
Gość: Sylwia Maksym (dietetyczka)
Data emisji: 16.09.2021
Godzina emisji: 17.19

gs

Czytaj także

Przebieżka – niesłusznie lekceważona

Ostatnia aktualizacja: 25.03.2021 17:30
Przebieżka, choćby nawet 30-minutowa, to ważny, choć często lekceważony element treningu. A przecież taki trucht można wykorzystać w wieloraki sposób, zależnie od celów, jakie przed sobą postawimy.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czerpać czystą przyjemność z ruchu. Kiedy i gdzie się chce

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2021 17:27
Nietrudno zauważyć, że biegi masowe zniknęły z widnokręgu. Póki nie powrócą, warto rozejrzeć się za biegowymi imprezami wirtualnymi. Jedną z nich jest "Biegam z czystą przyjemnością", której organizatorem jest Polska Agencja Antydopingowa.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Rolowanie mięśni. Relaks nie tylko dla biegaczy

Ostatnia aktualizacja: 08.04.2021 17:25
Rolowania to temat ciągle niedoceniany przez wielu biegaczy. Na czym polega? Jak go wykonywać i na co uważać?
rozwiń zwiń