X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl

Siostrzana planeta Ziemi odnaleziona w kosmosie

Ostatnia aktualizacja: 13.04.2017 01:25
Super Ziemia, czyli planeta o podobnej atmosferze co Ziemia, jest otoczona gęstą powłoką gazową, w skład której wchodzi najprawdopodobniej metan i woda. O gorącym świecie pełnym pary wodnej mówiliśmy w "Trójwymiarze".
  • Jaka jest nowa Super Ziemia? (Trójwymiar/ Trójka)
Super Ziemia ma atmosferę bogatą w wodę
Super Ziemia ma atmosferę bogatą w wodęFoto: NASA's Marshall Space Flight Center via Foter.com / CC BY-NC

Grupa astronomów z Keele University ogłosiła, że udało się zaobserwować planetę o podobnej do Ziemi gęstej atmosferze. O sprawie można przeczytać w artykule opublikowanym w naukowym czasopiśmie "Astronomical Journal".

Planeta, która otrzymała oznaczenie GJ 1132b, jest blisko półtora razy większa od Ziemi i znajduje się odległości 39 lat świetlnych, w konstelacji Vela, która jest widoczna z południowej półkuli Ziemi.

W programie mówimy też o cyfrowych wyzwaniach współczesnej produkcji i o polskim pomyśle na kapsułę Hyperloop.

Tytuł audycji: Trójwymiar