Jedzenie na mieście, czyli oszustwa na talerzu
2020-02-25, 10:02 | aktualizacja 2020-02-27, 06:02
Temat przestępstw gastronomicznych bywa często lekceważony, mimo, że jest ich naprawdę zaskakująco dużo.
Posłuchaj
– Oszukiwanie klienta, to strategia, która nie buduje sympatii, która przywiązywałaby konsumenta do firmy. Jak więc zrobić coś wbrew jego woli, zachowując ową sympatię? Wystarczy swoją wolę opakować w wolę klienta i mu o tym rzecz jasna nie mówić. Trzeba ją tylko ładnie opisać i odpowiednio wycenić. Tak powstają oszustwa ciche i systematyczne – mówi Katarzyna Cygler.
W USA, gdzie prowadzone są liczne śledztwa w sprawie tego typu oszustw, biuro prokuratora stanu Nowy Jork ujawniło, że prawie 3/4 klientów restauracji, którzy zamówili znaną i drogą rybę – czerwonego lucjana – dostało inną, tyle, że w tym samym sosie. W Wielkiej Brytanii okazało się, że wiele punktów sprzedających kultowe Fish & Chips, serwuje zupełnie inne ryby, niż te, które reklamują. Co więcej, towar pochodzi często z czarnego rynku i są to nierzadko chronione gatunki. Inne śledztwo, przeprowadzone znów w USA, wykazało, że w niemal każdej restauracji serwującej sushi pojawiają się poważne przekłamania w menu.
– Okazuje się, że gastronomiczne występki łatwo jest przełknąć, pod warunkiem, że się o niczym… nie wie – podsumowuje prowadząca audycję.
***
Tytuł audycji: Trójkowy detektyw
Prowadzi: Katarzyna Cygler
Data emisji: 18.02.2020
Godzina emisji: 9.47
ml/gs