X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Awangarda, co po awangardzie?

Ostatnia aktualizacja: 02.10.2017 10:00
4 listopada 1917 roku w siedzibie Krakowskiego Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych otwarto I Wystawę Ekspresjonistów Polskich, uznaną za pierwszą manifestację polskiej awangardy.
Audio
  • Awangarda, co po awangardzie? (Sztuka Kochana/Trójka)
Władysław Strzemiński, 1932 r.
Władysław Strzemiński, 1932 r.Foto: Wikimedia commons/domena publiczna

W ramach obchodów stulecia tego wydarzenia w Mazowieckim Centrum Sztuki Współczesnej "Elektrownia" w Radomiu pokazywana jest wystawa "Od Malewicza do Strzemińskiego". Jest ona próbą pokazania, jak awangarda oddziaływała na późniejsze pokolenia artystów. Była dla nich inspiracją czy nieznośnym ciężarem? Próbowali oni twórczo wykorzystywać prace awangardystów czy tylko składali im hołd? Co dziś pozostało z dziedzictwa awangardy?

– Znakomita większość prac pochodzi z kolekcji prywatnych. Ten fakt jest niezwykły, bo prywatni kolekcjonerzy niechętnie prezentują swoje zbiory publicznie – opowiada o wystawie Romuald K. Bochyński. Na Wystawie Ekspresjonistów Polskich prezentowane są obrazy, eksponaty przestrzenne i druki. Jednym z artystów, którego prace można tam zobaczyć, jest Paweł Susid. – Dla mnie awangarda była luźnym i swobodnym sposobem obracania form. To mnie inspirowało – nie unizm, a konstruktywizm – mówi.

Więcej informacji na temat wystawy w dołączonym nagraniu audycji. Zapraszamy do słuchania.

***

Tytuł audycji: Sztuka Kochana
Prowadzi: Marek Kochan
Goście: Romuald K. Bochyński (MCSW "Elektrownia" w Radomiu), Paweł Susid (warszawskie ASP)
Data emisji: 1.10.2017
Godzina emisji: 20.07

ml/ab

Czytaj także

"bruLion". Awangardowe roczniki sześćdziesiąte

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2017 12:30
- Czasem trzeba sięgnąć po coś poważniejszego, żeby zrozumieć wartość czegoś niepoważnego - mówi Mateusz Matyszkowicz.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Z Książniczkami o książce "incognito"

Ostatnia aktualizacja: 21.08.2017 11:00
Niektóre książki nazywa się literaturą, a czasem nawet literaturą piękną. Czy jednak jest sens używać takich pojęć?
rozwiń zwiń