Czy zawarte w rybach kwasy Omega 3 są dla nas zdrowe?

Zalecenia żywieniowe mówią nam, że powinniśmy jeść około dwóch porcji ryb tygodniowo. Są one niezwykle bogate w składniki odżywcze, zwłaszcza kwasy tłuszczowe Omega 3. Jest jednak jedno "ale".
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shvaygert Ekaterina/Shutterstock.com
O Audycji
Tytuł Na zdrowie 2018/10/06 07:40
Prowadzący Agnieszka Furtak-Bilnik
Opis

– Wszyscy mówią: "ryby mają kwasy Omega 3 nienasycone, bardzo potrzebne dla naszego zdrowia". Zgadzam się. Z tym, że, nie zdajemy sobie sprawy, że owe kwasy mają 5-6 wiązań nienasyconych, w związku z czym są niezwykle niestabilne chemicznie i fizycznie. Niewielkie nawet podgrzanie powoduje ich utlenianie. Poddane takiej obróbce kwasy Omega 3 nie nadają sie do spożycia. Szczególnie niebezpieczne są dla dzieci – mówi dr Michał Mularczyk.

Nie wszyscy naukowcy podzielają w pełni to stanowisko – Rzeczywiście, ryby morskie zawierają dużo kwasów tłuszczowych Omega 3. Jednak, gdy smażymy je na głębokim tłuszczu, zmieniamy ich proporcję na korzyść kwasów tłuszczowych Omega 6. Nie są one same w sobie niezdrowe, ale w naszej diecie jest ich dość dużo w stosunku do kwasów Omega 3 – dodaje prof. Dariusz Włodarek.

W jaki sposób powinno się przyrządzać ryby, by nie szkodzić swojemy zdrowiu?

Goście dr Michał Mularczyk, prof. Dariusz Włodarek, Aleksandra Kilen-Zasieczna
Playlista
Tagi

Playlista