Post interwałowy, czyli propozycja dla każdego

– Post interwałowy to zadbanie o to, żeby była dość długa przerwa między ostatnim posiłkiem, czyli kolacją a śniadaniem. Mówi się o 14 a nawet 16 godzinach. To jest dobry czas, żeby zmienić sposób odżywiania w porównaniu do tego, jak jedliśmy zimą – mówi Teresa Majewska, psychodietetyk. 
 Już same regularne posiłki o stałych porach sprawiają, że lepiej trawimy. Układ pokarmowy bardzo lubi rytmiczność  podkreśla Teresa Majewska
– Już same regularne posiłki o stałych porach sprawiają, że lepiej trawimy. Układ pokarmowy bardzo lubi rytmiczność – podkreśla Teresa MajewskaFoto: Shutterstock.com/Pixel-Shot
O Audycji

Tytuł Na zdrowie 4 kwietnia godz. 07:21 
Autor Agnieszka Furtak-Bilnik
Opis

Dzięki zastosowaniu postu interwałowego możemy wzmocnić samonaprawcze, oczyszczające mechanizmy, które, z racji sezonu, będą się aktywować w naszych organizmach. – Chodzi o to, żeby posiłki rozmieścić w takiej odległości, żeby od pierwszego do ostatniego było nie więcej niż osiem godzin. Układ pokarmowy, żeby mógł dobrze funkcjonować, potrzebuje być przez jakiś czas pusty – wyjaśnia gość audycji  "Na zdrowie".

Co jeść, a czego nie jeść w czasie epidemii? Dietetycy odpowiadają

Samo odpowiednie rozłożenie posiłków będzie pomocne w redukcji masy ciała, w podniesieniu odporności, co w związku z ostatnimi wydarzeniami jest bardzo istotne. Post interwałowy wspiera nasz organizm w kontekście chorób autoimmunologicznych, ale także patogennych wpływów zewnętrznych.  Jego stosowanie może korzystnie wpływać na łagodzenie objawów chorób skórnych, przy depresji, cukrzycy czy też w profilaktyce chorób nowotworowych czy demencji starczej. 


fot. Shutterstock.com/mythja fot. Shutterstock.com/mythja

– Post interwałowy to coś, co można zrobić samemu, jedząc jak najwcześniejszą kolację. To jest prosta sprawa. Lekki posiłek o godz. 17, 18, a następny już rano. – To jest całkowicie bezpieczne i fizjologicznie uzasadnione. Nawiązuje do rytmu narządu – wyjaśnia Teresa Majewska. 

Zakupy w czasach koronawirusa. Jak robić je rozważnie?

Psychodietetyk zwraca także uwagę, że istotna jest świadoma decyzja zmiany naszych nawyków. – Zrozumienie, że jest to pewnego rodzaju wyrzeczenie, które ma owocować nie tylko poprawą samopoczucia, wyzdrowieniem, ale też wzrostem mentalnym. To sposób na długie życie w dobrej sprawności  – zaznacza rozmówczyni Agnieszki Furtak-Bilnik. 

gs

Playlista
Tagi

Playlista