X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Kałużyński - mistrz autokreacji?

Ostatnia aktualizacja: 21.12.2012 10:17
O Zygmuncie Kałużyńskim będziemy rozmawiać z autorem jego biografii pt. "Pół życia w ciemności”, krytykiem filmowym Wojciechem Kałużyńskim (zbieżność nazwisk, wbrew pozorom, przypadkowa).
Audio
Zygmunt Kałużyński
Zygmunt KałużyńskiFoto: Fot.: Fragment okładki książki "Pół życia w ciemności"

Był niezwykle popularnym – uwielbianym lub nienawidzonym – krytykiem filmowym, choć wypowiadał się także na temat: muzyki, plastyki, religii, literatury, socjologii… Świadomie wyrobił sobie status błazna i wariata, żeby "móc powiedzieć więcej”. Jego przeciwnicy nie bez słuszności zwracali przy tym uwagę, że to "więcej” zadziwiająco często, choć nie zawsze, było na rękę władzom PRL. Co gorsza, po śmierci wyszła na jaw jego niezbyt intensywna, ale żenująca współpraca ze Służbą Bezpieczeństwa (kto wie, czy nie o podłożu… erotycznym).
Mowa o Zygmuncie Kałużyńskim, o którym będziemy dyskutować z autorem jego biografii pt. "Pół życia w ciemności", krytykiem filmowym Wojciechem Kałużyńskim (zbieżność nazwisk, wbrew pozorom, przypadkowa).
A muzycznie mamy dla Państwa m.in. kolejną grupę grającą na elektrycznych gitarach Bacha oraz zapomniane nagranie Maryli Rodowicz, śpiewającej antywojenną pieśń, której kompozytor urodził się w Szwajcarii…

Dziś nadaliśmy następujące piosenki (wszystkie po raz pierwszy w Wehikule):
1.       1. Czerwone Gitary: Cztery pory roku (1967) 2’48”
2.       2. Czterech: Fuga c-moll nr 2 (komp. Jan Sebastian Bach) (1968) 1’38”
3.       3. Maryla Rodowicz: Maria Consuela (1970) 3’24”
4.       4. Breakout: Oślepił mnie deszcz (1979) 3’59”
5.       5. Izabela Trojanowska (& Budka Suflera): Tyle samo prawd, ile kłamstw (1980) 4’11”
6.       6. Czesław Niemen: Muzyko moja (1971) 3’53”
Do usłyszenia za tydzień – AO & JS

Dziś nadaliśmy następujące piosenki (wszystkie po raz pierwszy w "Wehikule"):

 1. Czerwone Gitary: Cztery pory roku (1967) 2’48”
 2. Czterech: Fuga c-moll nr 2 (komp. Jan Sebastian Bach) (1968) 1’38”
 3. Maryla Rodowicz: Maria Consuela (1970) 3’24”
 4. Breakout: Oślepił mnie deszcz (1979) 3’59”
  5. Izabela Trojanowska (& Budka Suflera): Tyle samo prawd, ile kłamstw (1980) 4’11”
 6. Czesław Niemen: Muzyko moja (1971) 3’53”

Do usłyszenia za tydzień,

Agnieszka Obszańska i Jerzy Sosnowski