Czego dowodzi afera Cambridge Analytica?

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Czego dowodzi afera Cambridge Analytica?
Alexander Nix, szef Cambridge AnalyticaFoto: PAP/EPA/FACUNDO ARRIZABALAGA

"Witamy na Facebooku, w największej na świecie społeczności. Skontaktujemy cię z twoimi przyjaciółmi i pozwolimy ci poznać nowych" – zachęca reklamówka społecznościowego portalu.

Posłuchaj

Czy afera z Cambridge Analytica oznacza koniec Facebooka? (3 strony świata/Trójka)
+
Dodaj do playlisty
+

shutterstock_268150262 troll 1200.jpg
Internetowe trolle, czyli nowa armia Rosjan

Miał on łączyć ludzi, ale okazuje się, że jest sprytnym instrumentem wpływania na ich decyzje. Pół biedy, gdy chodzi o kupno butów czy gadżetu do słuchania muzyki, cała bieda, gdy chodzi o decyzje polityczne. I tę całą biedę ujawniła afera z firmą Cambridge Analytica.

"2 miliardy ludzi nie może się mylić" – mówiła w finale reklamówka Facebooka, ale chyba się jednak pomyliła… 

– Wiele razy słyszeliśmy, że to może być koniec Facebooka. Nie sądzę, że tak się stanie. To jest tak wielka firma, że jeszcze długo będzie istnieć. Dopóki nie pojawi się jakaś alternatywa dla portali społecznościowych, to Facebook będzie liderem na rynku – mówi Cyprian Gutowski z Fundacji Bezpieczna Cyberprzestrzeń. Ekspert wytłumaczył jakie zmiany w ochronie danych osobowych ma wprowadzić Unia Europejska.

– Facebook będzie miał obowiązek poinformować do jakich firm trafi informacja o danej osobie. Jeżeli Facebook będzie chciał przekazać nasze dane, będzie musiał zapytać nas o zgodę – tłumaczy ekspert.

Zapraszamy do wysłuchania dołączonej audycji. 

***

Tytuł audycji: 3 strony świata
Prowadzi: Ernest Zozuń
Goście
: Cyprian Gutowski (Fundacja Bezpieczna Cyberprzestrzeń)
Data emisji: 21.03.2018
Godzina emisji: 16.47

kw

Polecane