Wirtualne przymierzalnie, czyli sposób na zakup ubrań online

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Wirtualne przymierzalnie, czyli sposób na zakup ubrań online
Zdjęcie ilustracyjne Foto: Shutterstock

Łódzki startup proponuje wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości do wirtualnego mierzenia ubrań w sklepach internetowych. Rozwiązanie pomogłoby klientom zestawić wybraną odzież z ich sylwetką i pokazać, jak będą prezentować się jako wybrana część garderoby. Wszystko po to, by podnieść poziom zadowolenia kupujących i zmniejszyć liczbę zwrotów towarów, które nie spełniły oczekiwań klientów.

Pandemia wpłynęła na zmianę wielu nawyków. Ze względu na obostrzenia sanitarne, większość osób decydowała się na zakup odzieży online. Niestety podejmowane tą drogą wybory nie zawsze okazywały się trafne. W wielu przypadkach dopiero po przymiarce ubrania nabywcy orientowali się, że rozmiar został zawyżony, lub przeciwnie, że odzież jest za mała. – W przypadku zakupów internetowych przekłada się to na niezadowolenie klientów i podjęcie decyzji o zwrocie zakupionych towarów. Jak pokazują statystyki, ponad jedna trzecia ubrań zamówionych online jest oddawana z powrotem. Powoduje to straty nie tylko dla branży, ale też środowiska naturalnego. Jak przekonują firmy prowadzące obserwacje, zwrot produktu powoduje aż pięciokrotnie większą emisję dwutlenku węgla niż jego zakup – usłyszeliśmy. 

Posłuchaj

3:51
Wirtualna przymierzalnia, czyli mierzenie ubrań online (Trójka do trzeciej)
+
Dodaj do playlisty
+

 

Wirtualna przymierzalnia 

Zdarza się, że zdjęcia ubrań prezentowanych na stornach internetowych nie odzwierciedlają ich rzeczywistego kroju i wyglądu. Istnieje jednak sposób na mierzenie ubrań bez wychodzenia z domu. By ograniczyć liczbę nieudanych wyborów modowych, jedna z łódzkich firm stworzyła wirtualną przymierzalnię. 

– Nasza technologia umożliwia użytkownikom przymierzenie odzieży i obuwa online. W tym celu konieczne staje się stworzenie awatara sylwetki. Wystarczy podać kilka podstawowych wymiarów. Na powstałym modelu wyświetlane są wybrane przez klienta produkty. Technologia umożliwia podgląd tego, jak dane ubranie układa się na sylwetce oraz jak wygląda w środowisku trójwymiarowym, czyli z dowolnej strony i w dowolnym zbliżeniu – wyjaśnił Łukasz Rzepecki, prezes i założyciel firmy.

"
Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez WEARFITS (@wearfitsar)

Jaki rozmiar wybrać? 

Producenci przekazują dokładne rozmiary ubrań, które następne dopasowywane zostają do awatarowej sylwetki. – Na zasadzie mapy ciepła pokazujemy, w której części ciała dany produkt będzie za duży lub za mały. Oznaczyliśmy te miejsca kolorem zielonym i czerwonym – wyjaśnił twórca.

Na podobnej zasadzie będzie można dokonywać przymiarki obuwia. – Telefonem komórkowym będziemy mogli zeskanować swoje stopy i stworzyć ich trójwymiarowy model. Następnie, na podstawie kopyt użytych do produkcji konkretnych modeli, wybierzemy but najlepiej dopasowany do nogi kupującego – dodał Łukasz Rzepicki. 

Wearfits - idea explained / Demo Wearfits

– To właśnie niedopasowanie jest najczęstszym powodem zwrotów. W formularzach podaje go aż 64 procent klientów. Co ciekawe, 20 procent kupujących online zamawia kilka różnych rozmiarów tego samego produktu. Podczas przymiarki wybiera najlepszy z nich, a pozostałe odsyła do sklepu – usłyszeliśmy w materiale reporterskim. Być może dzięki zastosowaniu wirtualnych technologii uda się ograniczyć taki proceder.  

***

Tytuł audycji: Trójka do trzeciej
Prowadzi: Piotr Łodej
Autor materiału reporterskiego: Michał Makowski (Radio Łódź)
Data emisji: 03.08.2021
Godzina emisji: 12.17

zch/kr

Polecane