"Deski", czyli drewniane rozkłady jazdy znikają z wrocławskiej komunikacji miejskiej

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2021 07:55
Z pojazdów wrocławskiej komunikacji miejskiej znikają papierowe i drewniane rozkłady przystanków. Kojarzone przez wielu wrocławian "deski" zastąpią cyfrowe wyświetlacze. Co na to pasażerowie? 
Tablice z rozkładem jazdy
Tablice z rozkładem jazdy Foto: Andrzej Sidor/ FORUM

Drewniane rozkłady od wielu lat służyły pasażerom, informując ich o trasie przyjazdu środków komunikacji. – Wraz z zakończeniem służby przez autobusy Volvo kończy się pewna epoka w MPK. Wycofujemy tzw. deski, które wielu naszych pasażerów kojarzy od najmłodszych lat. Ten system komunikacji towarzyszył im od dziesięcioleci. Czas się zmienia, świat idzie do przodu, a my zastępujemy tradycje tablice, wyświetlaczami elektronicznymi – mówi Krzysztof Balawajder, prezes MPK Wrocław.

W MPK kończy się pewna era. 🚌🚌🚌 Żegnając autobusy Volvo, skończyliśmy z używaniem wyklejanych tablic trasowych – tzw....

Opublikowany przez MPK Wrocław Czwartek, 25 lutego 2021

ztm.jpg
Rośnie liczba dłużników komunikacyjnych. Zalegają ponad 190 mln zł za jazdę na gapę

Powodów do zmian jest kilka

– Takie wyświetlacze zapewniają dużo więcej możliwości. Pozwalają precyzyjnie informować, na którym dokładnie przystanku znajduje się pojazd i ile minut dzieli nas od celu. Te cechy są ważne w przypadku osób, które nie znają dobrze miasta lub podróżują po ciemku – tłumaczy Marek Makos, miłośnik komunikacji miejskiej. – Ekrany dają nieograniczone możliwości. Dzięki ich użyciu miasto może więcej zarobić na reklamie. Jest ona nowocześniejsza i lepiej trafia do pasażerów – dodaje Aleksander Kierecki, redaktor naczelny portalu o transporcie publicznym. 

Posłuchaj
03:15 PR3_mp3 2021_03_02-07-49-26_rozkład_jazdy.mp3 Cyfrowy system komunikacji pasażerów we Wrocławiu (Pora na Trójkę)

 

Miasto zwraca również uwagę na koszty

– O wymianie tablic drewnianych zdecydowały koszty, nie tylko materialne. Ważną sprawą jest także czas, jaki kierowcy poświęcali na wymianę kompletu tablic. To również koszty miejsca w magazynie oraz kwestie ekologiczne – wyjaśnia Bartosz Naskręski, rzecznik prasowy MPK Wrocław.

Mimo licznych komentarzy pasażerów MPK nie rozważa jednak możliwości wprowadzenia systemu papierowo-elektronicznego. Wielu wrocławian już śmieje się na utworzonych grupach internetowych, że wyświetlacze, podobnie jak tramwaje, się psują. Wielu z nich doszukuje się w komunikatach zabawnych pomyłek, które uwieczniane są zdjęciach. – Zdarza się, że relacje są mylące, lub pojawiają się literówki np. "Otwocek" zamiast "Otwock" – mówi Marek Makos.

Stare, nieużywane już tablice, będzie można odkupić. Cena tzw. deski wynosi około 25 zł.

***

Tytuł audycji: Pora na Trójkę
Prowadzi: Łukasz Ciechański
Autor materiału reporterskiego: Paweł Turski
Data emisji: 02.03.2021
Godzina emisji: 7.49

zch

Czytaj także

Jak pozdrawiają się kierowcy autobusów?

Ostatnia aktualizacja: 21.01.2021 06:35
Kierowcy mijających się autobusów często podnoszą lewą rękę w geście pozdrowienia. To bardzo miły i ciekawy sposób. Charakterystyczne machnięcie ma jednak większe znaczenie niż jedynie powiedzenie sobie "cześć!".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Bilet do kasownika!

Ostatnia aktualizacja: 01.02.2021 07:30
Kasownik to urządzenie, z którym niemalże codziennie ma styczność większość użytkowników komunikacji miejskiej. Mało kto wie jednak, że spotykana na całym świecie maszyna została skonstruowana przez polskiego wynalazcę.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czystość w komunikacji miejskiej

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2021 05:00
Pandemia COVID-19 z pewnością nauczyła nas jednego - troski o higienę. Odmieniana przez wszystkie przypadki i jak mantra powtarzana "dezynfekcja" powinna wpłynąć na świadomość Polaków o zagrożeniach bakteriologicznych i wirusowych. Czy rzeczywiście tak jest? Przeprowadzone badania wskazują, że nie jest tak kolorowo, jak byśmy sobie życzyli. Gdzie czai się na nas najwięcej bakterii? SPRAWDŹ
rozwiń zwiń