Influencer marketing. Wpływ idola na konsumenckie wybory fana

  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Mail
Influencer marketing. Wpływ idola na konsumenckie wybory fana
– Influencer marketing bardzo się rozwija, ponieważ jest relatywnie tani i może osiągnąć naprawdę wysokie rezultaty – mówił psycholog i ekonomista Mateusz GrzesiakFoto: shutterstock.com

Każdy, komu zdarza się oglądać twórczość youtubowych influencerów, zauważył, że po kilku minutach autor kanału z właściwego tematu filmu przechodzi, mniej lub bardziej płynnie, do reklamowania produktu czy usługi. To tylko fragment filmu, ale dzięki tym paru minutom influencer zarabia, a reklamowana firma zdobywa kolejnych konsumentów. Influencer marketing, bo tak nazywa się ten rodzaj działalności, to obecnie najprężniej rozwijający się obszar marketingu. 

  • Influencer marketing, czyli rodzaj marketingu polegający na rekomendowaniu przez popularne osoby produktów i usług w mediach społecznościowych to obecnie najsilniej rozwijający się obszar marketingu.
  • – Influencer to osoba, która zdobyła spore zasięgi w mediach społecznościowych, wokół których zbudowała się społeczność, na którą dana osoba oddziałuje, buduje z nimi trwałe relacje – wyjaśnia influencer Wojciech Przybylski.
  • Według badań, na które powołuje się psycholog i ekonomista Mateusz Grzesiak, influencerem pragnie zostać aż 50 proc. młodych ludzi. 
  • Najpopularniejsi influencerzy to nieraz małe, lecz niezwykle dochodowe przedsiębiorstwa dające zatrudnienie wielu osobom. W powstawaniu reklamy w mediach społecznościowych oprócz samego influencera biorą udział m.in. fotograf, montażysta, makijażystka i operator kamery. 

Jak wyglądał influencer marketing w XVIII wieku?

Influencer marketing to rodzaj marketingu stosowany w mediach społecznościowych, polegający na rekomendowaniu przez popularne osoby produktów i usług w celu dotarcia z przekazem do szerszego grona odbiorców. Wbrew temu, co może się wydawać, influencer marketing nie jest zjawiskiem nowym, bo jego historia sięga… XVIII wieku. Josiah Wedgwood, założyciel marki ceramiki i porcelany Wedgwood w 1760 roku, aby zwiększyć sprzedaż produktów, wykorzystał królewskie rekomendacje.

Dziś firmy, by zareklamować swój produkt lub usługę, nie zwracają się do koronowanych głów, ale do influencerów. – Influencer to osoba, która zdobyła spore zasięgi w mediach społecznościowych, wokół których zbudowała się społeczność, na którą dana osoba oddziałuje, buduje z nimi trwałe relacje – wyjaśnia influencer Wojciech Przybylski.


Posłuchaj

4:04
Influencer marketing – na czym polega? (Pora na Trójkę)
+
Dodaj do playlisty
+

 

Nadchodzi pokolenie influencerów

Powód popularności influencer marketingu wytłumaczył w audycji "Pora na Trójkę" psycholog i ekonomista Mateusz Grzesiak. – Ciężar związany z reklamą w mediach tradycyjnych czy nowoczesnych można przenieść na autorytet influencera, a ten przysłowiowo jednym zdaniem jest w stanie namówić dziesiątki, jeżeli nie setki tysięcy osób do zrobienia zakupów. W związku z tym influencer marketing bardzo się rozwija, ponieważ jest relatywnie tani i może osiągnąć naprawdę wysokie rezultaty. 

Według badań, na które powołuje się Mateusz Grzesiak, influencerem pragnie zostać aż 50 proc. młodych ludzi. Zapewne odpowiada im perspektywa zarabiania pieniędzy na pokazywaniu swojego życia w mediach społecznościowych, rozmawianiu z fanami i zachęcaniu ich do zakupów. Zwłaszcza że są to pieniądze naprawdę niemałe. Popularny influencer miesięcznie może zarobić kwotę, której "zwykły śmiertelnik" często nie zarobiłby przez cały rok.

Najczęściej czytane
Influencer, czyli człowiek firma

Jak wygląda influencer marketing w praktyce? – Influencerzy reklamują towary poprzez umieszczenie na swoich mediach społecznościowych opinii na temat danego produktu lub też pokazaniu go szerokiemu gronu odbiorców. Dysponując szerokimi zasięgami, zamieszczają w mediach społecznościowych bezpośrednie linki do produktów, dzięki czemu ich odbiorcy mogą bezpośrednio i szybko przejść na stronę marki, aby zapoznać się z produktem lub od razu dokonać zakupu – opisuje krok po kroku Wojciech Przybylski.

Influencer marketing nie kończy się więc na wrzuceniu zdjęcia czy linka do produktu lub usługi. – Często osoby stojące z boku nie są świadome, jak wiele pracy influencer wkłada w przygotowanie tego typu materiałów. Najwięksi influencerzy o wielomilionowych zasięgach to nieraz małe przedsiębiorstwa dające zatrudnienie wielu osobom – fotografowi, montażyście, makijażystce, operatorowi kamery. Wszystkie te osoby wspólnie z influencerem biorą udział w powstawaniu takiej reklamy – podkreśla.

Czym jest influencer marketing?/Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości

***

Tytuł audycji: Pora na Trójkę
Prowadzi: Piotr Firan
Autor materiału reporterskiego: Józef Niewiarowski
Data emisji: 01.02.2022
Godzina emisji: 8.14

kr

Polecane