Moja radiowa szafahttps://podcasty.polskieradio.pl/188Wywiady, zapisane na taśmach spotkania z artystami były dla radiowców szczególnie ważnym śladem utrwalenia ich aktywności. Taśmy wyparte zostały w pewnym momencie przez pliki dźwiękowe. One także przechowują pamięć o artystach i ich sztuce. Poszperajmy razem w mojej radiowej szafie.plCopyright Polskie Radio S.A.podcastpodcast3@gmail.compodcastpodcast3@gmail.comMoja radiowa szafahttps://static.prsa.pl/images/bb2d51c1-1753-482b-89f5-52f938e18f70.jpghttps://podcasty.polskieradio.pl/188Wywiady, zapisane na taśmach spotkania z artystami były dla radiowców szczególnie ważnym śladem utrwalenia ich aktywności. Taśmy wyparte zostały w pewnym momencie przez pliki dźwiękowe. One także przechowują pamięć o artystach i ich sztuce. Poszperajmy razem w mojej radiowej szafie.Moja radiowa szafaNoPolskie Radio S.A.Polskie Radio S.A.podcastpodcast3@gmail.comclassical music, muzyka klasyczna, Chopin, Polskie Radio,https://podcasty.polskieradio.pl/track/77312769-9a8c-40c2-b377-75d8c51e8fb8/Wywiad z Andrzejem Krzanowskim 19.05.1980Rozmowa z Andrzejem Krzanowskim nagrana 19 maja 1980 roku w Stalowej Woli podczas VI Festiwalu Młodzi Muzycy Młodemu Miastu. Kompozytor opowiadał o twórczości na akordeon oraz wykonanym dzień wcześniej I kwartecie smyczkowym w jego wersji B, czyli z udziałem taśmy magnetofonowej.https://podcasty.polskieradio.pl/track/77312769-9a8c-40c2-b377-75d8c51e8fb8/Fri, 10 Sep 2021 11:21:00 GMT916Wywiad z Andrzejem Krzanowskim 19.05.1980Rozmowa z Andrzejem Krzanowskim nagrana 19 maja 1980 roku w Stalowej Woli podczas VI Festiwalu Młodzi Muzycy Młodemu Miastu. Kompozytor opowiadał o twórczości na akordeon oraz wykonanym dzień wcześniej I kwartecie smyczkowym w jego wersji B, czyli z udziałem taśmy magnetofonowej.Rozmowa z Andrzejem Krzanowskim nagrana 19 maja 1980 roku w Stalowej Woli podczas VI Festiwalu Młodzi Muzycy Młodemu Miastu. Kompozytor opowiadał o twórczości na akordeon oraz wykonanym dzień wcześniej I kwartecie smyczkowym w jego wersji B, czyli z udziałem taśmy magnetofonowej.https://podcasty.polskieradio.pl/track/0b018710-94c9-4770-b06f-e25ec316efea/Wywiad z Pawłem Szymańskim 25.09.1992Rozmowa z Pawłem Szymańskim o utworze quasi una sinfonietta nagrana w Filharmonii Narodowej 25 września 1992 roku podczas festiwalu Warszawska Jesień. Tego dnia z udziałem orkiestry Sinfonia Varsovia pod dyrekcją Richarda Dufallo odbyła się polska premiera utworuhttps://podcasty.polskieradio.pl/track/0b018710-94c9-4770-b06f-e25ec316efea/Mon, 16 Aug 2021 09:25:52 GMT869Wywiad z Pawłem Szymańskim 25.09.1992Rozmowa z Pawłem Szymańskim o utworze quasi una sinfonietta nagrana w Filharmonii Narodowej 25 września 1992 roku podczas festiwalu Warszawska Jesień. Tego dnia z udziałem orkiestry Sinfonia Varsovia pod dyrekcją Richarda Dufallo odbyła się polska premiera utworuRozmowa z Pawłem Szymańskim o utworze quasi una sinfonietta nagrana w Filharmonii Narodowej 25 września 1992 roku podczas festiwalu Warszawska Jesień. Tego dnia z udziałem orkiestry Sinfonia Varsovia pod dyrekcją Richarda Dufallo odbyła się polska premiera utworuhttps://podcasty.polskieradio.pl/track/1e2d8ccf-c6bf-45d2-8182-91d4eeebc091/Wywiad z Józefem Patkowskim 8.04.1997Nagrana 8 kwietnia 1997 roku rozmowa z Józefem Patkowskim, który jako reprezentant środowiska polskich kompozytorów czterdzieści lat wcześniej doprowadził do powstania Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia.https://podcasty.polskieradio.pl/track/1e2d8ccf-c6bf-45d2-8182-91d4eeebc091/Mon, 22 Mar 2021 09:44:46 GMT624Wywiad z Józefem Patkowskim 8.04.1997Nagrana 8 kwietnia 1997 roku rozmowa z Józefem Patkowskim, który jako reprezentant środowiska polskich kompozytorów czterdzieści lat wcześniej doprowadził do powstania Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia.Nagrana 8 kwietnia 1997 roku rozmowa z Józefem Patkowskim, który jako reprezentant środowiska polskich kompozytorów czterdzieści lat wcześniej doprowadził do powstania Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia.https://podcasty.polskieradio.pl/track/e39689a3-2565-4eda-bc75-6adfb651c352/Bernadetta Matuszczak o Libera me na baryton solo i taśmę magnetofonowąRozmowa nagrana 24 marca 1992 roku przed premierą antenową utworu.Kompozycja powstała w 1991 roku w Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia pod wrażeniem wydarzeń I wojny w Zatoce Perskiej, czyli operacji Pustynna Burza, która doprowadziła do wyzwoleniu Kuwejtu spod rozpoczętej w sierpniu 1990 roku okupacji irackiej.https://podcasty.polskieradio.pl/track/e39689a3-2565-4eda-bc75-6adfb651c352/Mon, 22 Mar 2021 09:43:23 GMT528Bernadetta Matuszczak o Libera me na baryton solo i taśmę magnetofonowąRozmowa nagrana 24 marca 1992 roku przed premierą antenową utworu.Kompozycja powstała w 1991 roku w Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia pod wrażeniem wydarzeń I wojny w Zatoce Perskiej, czyli operacji Pustynna Burza, która doprowadziła do wyzwoleniu Kuwejtu spod rozpoczętej w sierpniu 1990 roku okupacji irackiej.Rozmowa nagrana 24 marca 1992 roku przed premierą antenową utworu.Kompozycja powstała w 1991 roku w Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia pod wrażeniem wydarzeń I wojny w Zatoce Perskiej, czyli operacji Pustynna Burza, która doprowadziła do wyzwoleniu Kuwejtu spod rozpoczętej w sierpniu 1990 roku okupacji irackiej.https://podcasty.polskieradio.pl/track/b3a6f187-b779-4171-ab96-d19ad933eaee/Marianne Martinozzi i Mireille Zanuttini – córki Aleksandra Tansmana o sobie i swoim ojcuWywiad nagrany 17 listopada 1996 roku w Łodzi wspólnie z Ewą Przybyłowicz – muzykolożką, która odeszła nagle 16 listopada 2004 roku.https://podcasty.polskieradio.pl/track/b3a6f187-b779-4171-ab96-d19ad933eaee/Mon, 30 Nov 2020 12:26:00 GMT952Marianne Martinozzi i Mireille Zanuttini – córki Aleksandra Tansmana o sobie i swoim ojcuWywiad nagrany 17 listopada 1996 roku w Łodzi wspólnie z Ewą Przybyłowicz – muzykolożką, która odeszła nagle 16 listopada 2004 roku.Wywiad nagrany 17 listopada 1996 roku w Łodzi wspólnie z Ewą Przybyłowicz – muzykolożką, która odeszła nagle 16 listopada 2004 roku.https://podcasty.polskieradio.pl/track/0257fd20-831f-4e3a-988d-9f63e7dd9f25/Krzysztof Penderecki o "Siedmiu bramach Jerozolimy"Nagrana 30 grudnia 1996 roku w domu Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie rozmowa o właśnie ukończonych "Siedmiu bramach Jerozolimy". Światowa premiera dzieła odbyła się 9 stycznia 1997 roku w Jerozolimie.https://podcasty.polskieradio.pl/track/0257fd20-831f-4e3a-988d-9f63e7dd9f25/Tue, 01 Sep 2020 09:51:00 GMT884Krzysztof Penderecki o "Siedmiu bramach Jerozolimy"Nagrana 30 grudnia 1996 roku w domu Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie rozmowa o właśnie ukończonych "Siedmiu bramach Jerozolimy". Światowa premiera dzieła odbyła się 9 stycznia 1997 roku w Jerozolimie.Nagrana 30 grudnia 1996 roku w domu Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie rozmowa o właśnie ukończonych "Siedmiu bramach Jerozolimy". Światowa premiera dzieła odbyła się 9 stycznia 1997 roku w Jerozolimie.https://podcasty.polskieradio.pl/track/bff4d8d4-bce9-4dd2-aaa2-5625fac9b644/Eugeniusz Rudnik o sobie, Pendereckim i garncarce ludowejNagrana w 1993 roku rozmowa z Eugeniuszem Rudnikiem o jego zrealizowanym w Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia utworze "Ptacy i ludzie". Twórca muzyki elektroakustycznej wspomina między innymi zachowujących się bardzo swobodnie w radiowym studiu Krzysztofa Pendereckiego i Bernarda Ładysza.https://podcasty.polskieradio.pl/track/bff4d8d4-bce9-4dd2-aaa2-5625fac9b644/Mon, 10 Aug 2020 09:20:00 GMT628Eugeniusz Rudnik o sobie, Pendereckim i garncarce ludowejNagrana w 1993 roku rozmowa z Eugeniuszem Rudnikiem o jego zrealizowanym w Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia utworze "Ptacy i ludzie". Twórca muzyki elektroakustycznej wspomina między innymi zachowujących się bardzo swobodnie w radiowym studiu Krzysztofa Pendereckiego i Bernarda Ładysza.Nagrana w 1993 roku rozmowa z Eugeniuszem Rudnikiem o jego zrealizowanym w Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia utworze "Ptacy i ludzie". Twórca muzyki elektroakustycznej wspomina między innymi zachowujących się bardzo swobodnie w radiowym studiu Krzysztofa Pendereckiego i Bernarda Ładysza.