Dobra umowa – spokojna głowa

Ostatnia aktualizacja: 27.10.2011 07:00
Podpisujesz umowę? Sprawdź, czy posiada certyfikat Stowarzyszenia Konsumentów Polskich.
Audio

Każdy z nas spotyka się z długimi, trudnymi do zrozumienia umowami, np. o kredyt w banku, usługi telekomunikacyjne, zakup mieszkania u dewelopera. Nie mamy też pewności, czy warunki gwarancji np. na nowy telewizor, lub regulamin sklepu internetowego są dla nas korzystne.

Certyfikat "Dobra Umowa" daje konsumentowi pewność, że doświadczony zespół Stowarzyszenia Konsumentów Polskich sprawdził zgodność wzorca umowy z prawem i interesem konsumenta. – Celem naszego programu jest poprawa jakości umów konsumenckich w kraju – mówi Paweł Rokicki ze Stowarzyszenia Konsumentów Polskich.

Jak tłumaczy gość Programu 1 Polskiego Radia, certyfikat daje konsumentom bezpieczne umowy, a firmom – możliwość pokazania się od dobrej strony. – Wierzymy w to, że jeśli konsumenci zobaczą, że umowa została sprawdzona przez nas, będą wybierać dane firmy, które posługują się umowami opatrzonymi naszym certyfikatem – tłumaczy Rokicki.

Rozmawiała Halina Lichocka.

(mb)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Uważaj sprzedając mieszkanie

Ostatnia aktualizacja: 07.03.2011 07:40
Umowa przedwstępna może obowiązywać nawet, gdy minie termin podpisania aktu notarialnego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Konsumenci nie znają swoich praw! (zobacz wideo)

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2011 08:15
Małgorzata Kozak (UOKiK):Trzy czwarte społeczeństwa nie wie, jakie ma prawa, i nie wie, jak dochodzić swoich roszczeń w stosunku do sprzedawcy.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Firmy boją się pozwów zbiorowych

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2011 17:21
Koszt wizerunkowy pozwu ze strony garstki niezadowolonych klientów bywa dla firmy dotkliwy - mówi ekspert z dziedziny praw konsumenta. Tymczasem polscy konsumenci wciąż niechętnie walczą o swoje.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Siłą konsumenta jest świadomość"

Ostatnia aktualizacja: 18.07.2011 09:08
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel apeluje, by przed podpisaniem umowy z biurem podróży uważnie przeczytać jej treść.
rozwiń zwiń